Ağrısız doğum: Anne adayları hamileliğin son haftalarına yaklaştıkça doğum esnasında yaşanan ağrı nedeniyle endişeye kapılıyor. Özellikle ilk hamileliği olan kişilerde bu endişe ve stres daha ciddi boyutlara varabiliyor. Oysa normal doğum öncesinde yapılan basit bir işlem sayesinde ağrı duymadan doğum yapmak mümkün. Normal doğum yapmayı düşünen anne adayları, halk arasında ‘prenses doğum’ olarak adlandırılan bu yöntem sayesinde çok daha konforlu bir süreç eşliğinde doğum yapabiliyor.

Normal yolla doğum süresi kişiden kişiye değişiklik gösterebiliyor. Sadece birkaç saat içerisinde doğum tamamlana biliyorken bu süre 9 saate kadar da uzayabiliyor. Dolayısıyla sancı ve sancıya eşlik eden ağrı anne adayları için strese dönüşüyor. Dilatasyon, bebeğin çıkışı ve halas adı verilen 3 evrede tamamlanan doğum esnasında epidural anestezi uygulaması, bu üç aşamanın çok daha ağrısız ve rahat bir şekilde tamamlanmasını sağlıyor. Uzun süren doğumlarda ve çoklu gebeliklerde de bu yöntem rahatlıkla tercih edilebilir.

Epidural Anestezi ile Doğum Nedir?

Doğumdan önce anne adayının bel bölgesine enjeksiyon yapılarak ilaç verilmesi şeklinde gerçekleştirilen epidural anestezi işlemi, beyne ağrı iletiminin gönderilmesini engellemek amacıyla yapılan bir müdahaledir. Anestezi işlemi ile anne adayının doğum sırasında ağrı hissetmesi engellenir ve aynı zamanda anne adayı doğuma ıkınarak aktif bir şekilde katılabilir. Bu işlemde temel amaç anne adayına ağrısız doğum süreci yaşatabilmektir. Ancak anne adayı bu anestezi yöntemi ile doğum yapma konusunda tek başına karar veremez. Anne adayı, kadın hastalıkları ve doğum uzmanı, anestezi uzmanı birlikte karar vermelidir.

Çünkü her anne adayı ağrısız doğum için uygun bir aday değildir. Anne adayı daha önce ciddi bir bel ameliyatı geçirdiyse, bel bölgesinde herhangi bir nedenle gelişmiş enfeksiyon varsa, kanama ya da pıhtılaşma ile ilgili anne adayında bir sorun mevcutsa maalesef epidural anestezi işlemi yapılamaz. Bununla birlikte anne adayının tansiyonunda aşırı düşüklük olduğunda, kafa içi basıncında bir artış varsa ya da herhangi bir sağlık sorunu nedeniyle kan sulandırıcı ilaç kullanıyorsa ve bu ilaca ara verilmesi mümkün değilse ağrısız doğum ya da halk arasındaki adıyla prenses doğum yapılamaz.

Normal doğum nedir? nasıl yapılır? detaylı bilgi için aşağıdaki makalemize göz atabilirsiniz.

Tıkla –> https://drtugrulabacioglu.com/normal-dogum/

Epidural İğne Nedir?

Epidural iğne nedir

Epidural iğne, doğum konforunu artırmak ve anne adayının normal doğum sırasında yaşayacağı ağrıyı minimum seviyeye çekmek ya da tamamen ortadan kaldırmak amacıyla yapılan bir enjeksiyon işlemidir. Bu işlemde düşük dozda anestezi ilacı kullanılır ve beyne ağrı iletimi engellenir. Bu sayede ağrısız doğum mümkün hale gelir. Enjeksiyon işleminin yapılmasından yaklaşık 10 dakika sonrasında ağrı hissinde hızlı bir azalma başlar. 15 dakika ise anestezi ilacın etkisini göstermesi için yeterlidir ve ağrı tamamen ortadan kalkar.

Kimi zaman doğumun tahmin edilenden daha uzun sürmesi de mümkün olabiliyor. Bu gibi beklenmedik durumların ortaya çıktığı zamanlarda ağrısız doğum için vücuda gönderilen ilacın etkisi azalmaya başlayabilir. Bu durumda yeniden ilaç verilmesi ve anestezinin sinirler üzerindeki etkisinin devamı sağlanabiliyor. Ender durumlarda anne adayı ağrı hissi tamamen ortadan kalktığı için ıkınma hissi duymayabiliyor ve bu nedenle doğum aktif bir şekilde katılamayabiliyor. Ancak böyle bir durum gerçekleştiğinde anne adayı NST cihazına bağlanabiliyor. NST cihazı yardımı ile kasılmalar monitörden takip edilebiliyor ve ıkınma için anne adayına doğru zaman sağlık personeli tarafından söyleniyor. Bu sayede doğum rahatlıkla yapılabiliyor.

Epidural Doğum Fiyatları

Epidural doğum fiyatları

Her anne adayı için doğum süreci aynı değildir. Doğumun aşamalarının ne kadar süreceği de önceden bilinemez ve tahmin de edilemez. Dolayısıyla ağrısız doğum için yapılacak olan epidural anestezi her anne adayında aynı dozajda ilaç verilmesini kapsamaz. İlacın dozajı anestezi uzmanı tarafından çeşitli kriterler göz önünde bulundurularak belirlenir. Anne adayları ağrısız doğum fiyatı noktasında da bilgi sahibi olmak isteyebiliyor. Ancak fiyat noktasında net bir rakamdan söz etmek yanıltıcı olabilir. Öncesinde kadın hastalıkları ve doğum uzmanı tarafından muayene edilmeniz ve anestezi uzmanının da bazı unsurları değerlendirmesi gerekiyor. Bunun ardından tarafınıza fiyat bilgisi net bir rakam şeklinde bildirilebilir. Tahmini bir fiyat aralığından söz etmek de anne adayları için yanıltıcı olacaktır.

Ağrısız Doğum Nasıl Yapılır?

Öncelikle bilinmesi gereken unsur ağrısız doğum için yapılan anestezi işleminin genel anestezi olmadığıdır. Bu doğum yönteminde temel amaç anne adayının ağrı hissini ortadan kaldırmaktır. Dolayısıyla buna yönelik bir anestezi işlemi yapılır. Anne adayları bu doğum yönteminde belden aşağısının tamamen uyuşturulduğunu düşünebiliyor ancak bu bilgi doğru değildir. Belden aşağısı uyuşturulmaz ve anne adayı bacaklarını hissedebilir, hareket ettirebilir.

Ayrıda dokunulduğunda da bunu hissedebileceği düzeyde anestezi ilacı kullanılır. Hatta çoğu zaman ağrısız doğum için yapılan anestezi ilacı anne adayının yürümesine bile engel olmaz. Sadece beyne ağrı iletimini yapan sinirlere geçici bir müdahalede bulunulur ve bu sayede anne adayının sancı, ağrı hissetmesi engellenir. Epidural anestezi, belden aşağısına bir müdahale yapılması gerektiğinde de kullanılan bir yöntem olduğundan akıllar karışabiliyor. Bu işlem ağrısız doğum amacıyla yapıldığında hastanın bacaklarında, kaçasında ya da bel bölgesinde tamamen uyuşma hedeflenmiyor. Dolayısıyla anne adayı his kaybı yaşamıyor.

Sezaryen doğum ile ilgili detaylı bilgi için aşağıdaki makalemize göz atarak inceleyebilirsiniz.

Tıkla –> https://drtugrulabacioglu.com/sezaryen-dogum/

Ağrısız Doğum Zararları Var mıdır?

Elbette vücuda yapılan her türlü cerrahi işlemin kendi bünyesinde bir risk barındırdığını, risksiz bir işlemin tıpta olmadığını bilmenizde fayda var. Dolayısıyla ağrısız doğum amacıyla yapılan epidural anestezinin de kendi içerisinde bazı riskleri bulunur. Ancak deneyimli bir anestezi uzmanı tarafından yapılan işlemde risklerin minimum boyuta indirgendiğini de belirtmemiz gerekiyor. Normal doğumun ağrısız doğum şeklindeki bir sürece dönüşmesini sağlamak amacıyla tercih edilen bu yöntem genel anesteziden çok daha güvenli bir yöntemdir.

Genel anestezide maalesef anne karnındaki bebeğe ilacın ulaşması mümkün olabiliyor. Bebek ilaçtan etkilendiğinde doğumdan hemen sonra solunumla ilgili bazı sıkıntılar yaşayabiliyor. Ancak ağrısız doğum amacıyla yapılan epidural anestezi de bebeğe ilacın ulaşması mümkün olmaz ve dolayısıyla bebek vücuda verilen bu ilaçtan etkilenmez. Genel anestezi işlemi sonrasında dünyaya gelen bebekler ile epidural anesteziden sonra doğan bebekler kıyaslandığında ağrısız doğum yönteminin avantajları daha net ortaya çıkıyor. Bu bebekler daha dinç oluyor.

Bununla birlikte ağrısız doğum yönteminde anne adayı uzun süren doğumlarda dinlenebiliyor. Doğuma yeniden aktif bir şekilde katılmak için enerji toplayabiliyor ve daha kolay ıkınabiliyor. Anne doğumdan hemen sonra bebeği ile ilgilenebiliyor ve en özel anlar olan bebeğin dünyaya geldiğindeki ilk saniyelerine de tanıklık edebiliyor. Psikolojik açıdan da annenin gayet pozitif bir doğum deneyimi yaşamasına olanak tanıyan ağrısız doğum yöntemi, özellikle ilk doğumlarda yaşanabilen ağrıdan kaynaklı psikolojik travmaları da önleyebiliyor.

Beklenmedik durumlarda normal doğumdan hemen sezaryen ile doğuma geçilmesini de engelleyen bir yöntem olmaması büyük önem taşıyor. Normal doğum planlaması yapıldığında, doğum esnasında gelişen bir durum nedeniyle doktor tarafından sezaryen ile doğum kararı alınmasına ağrısız doğum engel olmaz. Bu açıdan da konforlu bir yöntem olduğunun altını çizmek gerekiyor. Uygulanan epidural anesteziden kaynaklı hafif bir baş dönmesi, kaşıntı gibi basit sıkıntılar yaşanabilir. Ancak bunlar annenin hayatını olumsuz yönde etkileyecek sorunlar değildir ve geçicidir.

Konu ile alakalı dış kaynaklar:

Detaylı bilgi için bize ulaşın: