Sezaryen doğum sonrası hamilelik kadınların titizlikle yaklaşması gereken konular arasında yer alıyor. Doğum sonrasında vücudun yeniden hamileliğe hemen hazır geldiği düşüncesi doğru değildir. Belirli bir süre beklenmesi hem annenin hem de bebeğin sağlığı bakımından çok büyük bir önem taşıyor. Sezaryenden hemen sonra hamile kalınması, istenmeyen bir durum olsa da sıklıkla yaşanıyor. Bunun en yaygın nedeni anne sütünün hamileliğe karşı koruma sağladığı düşüncesidir ve bu düşünce doğru değildir. Anne sütü gebelikten korumaz ve emzirme döneminde kadınlar yeniden hamile kalabilir. Dolayısıyla doğumdan sonra, emzirme döneminde de korunmasız cinsel ilişki gebelik sonucunu doğurabilir.

Tıkla Öğren –> https://drtugrulabacioglu.com/erken-dogum/

Sezaryen Sonrası Hamile Kalmak Zor mu?

Sezaryen sonrası hamile kalmak zor mu

Halk arasında halen sezaryen ve doğum konularında yanlış inanışlar var. Bunlardan biri de sezaryen doğum sonrası hamilelik konusunda hamile kalmanın zor olduğu düşüncesidir. Daha önce sezaryen ile doğum yapmış olmak, kadınların hamile kalma olasılığı üzerinde hiçbir etkide bulunmaz. Bir başka deyişle sezaryen sonrasında hamile kalmak zorlaşmaz. Sezaryen işleminin bir sonraki gebeliğe herhangi bir olumlu ya da olumsuz etkisinin olmadığının altını çizmekte fayda var.

Toplumdaki yanlış inanışlardan bir diğeri sezaryen doğum sonrası hamilelik ancak tüp bebek yöntemi ile mümkün olabilir şeklindedir. Oysa bu bilgi de doğru değil. Kadınlar daha önce sezaryen ile doğum yaptıklarında normal yolla gebe kalabilir. Mutlaka tüp bebek tedavisine ihtiyaç duyulmaz. Hamile kalınabilmesi için sperm hücrelerinin kadın üreme hücreleri ile buluşması ve döllenmenin meydana gelmesi gerekiyor. Bu çerçevede sezaryenin herhangi bir etkisinin olması mümkün değildir.

Sezaryen Doğumdan Sonra Neden Beklemek Gerekir?

Kadınlar sezaryen doğum sonrası hamilelik konusunu genellikle sadece fizyolojik açıdan ele alıyor. Oysa yeniden hamileliğe sadece fizyolojik açıdan değil, psikolojik açıdan da hazır olmak gerekiyor. Doğumdan sonra rahmin yeniden toparlanması belirli bir zaman dilimini gerektirir. Bu zaman dilimi her anne adayında aynı olmayabilir. Bazı kadınlarda rahmin toparlanması 6 hafta sürerken bazılarında 8 haftaya kadar uzayabiliyor. Vajinal akıntının 2 aya kadar devam edebildiğini de belirtmek gerekiyor.

Vücudun yeniden sağlıklı bir gebelik için hazır hale gelmesi en az 1 yıl sonrasında gerçekleşiyor. Ancak annenin yaşı da bu durum üzerinde etkili olabilir. Özellikle 35 yaş üstü annelerin yeni bir gebelik için daha uzun süre beklemeleri de gerekebilir. Elbette bu sürenin sadece fizyolojik açıdan geçerli olduğunu bilmenizde fayda var. Psikolojik açıdan ise annelerin yeni bir gebelik için hazır olması daha kısa sürede olabildiği gibi 1 yıldan çok daha uzun sürebilir. İki gebelik arasındaki süre bebeğin sağlığı ile ilgili hayati önem taşıyor.

Tıkla Öğren –> https://drtugrulabacioglu.com/dusuk-riski/

Sezaryen Sonrası Normal Doğum Mümkün

Sezaryen sonrası normal doğum

Sıklıkla merak edilen konulardan biri de sezaryen doğum sonrası hamilelik durumunda normal doğum yapılıp yapılamayacağıdır. Tıbbi açıdan sezaryen sonrasında normal doğum yapılabilir. Ancak bazı riskler olduğunu da unutmamak gerekiyor. Bu riskler nedeniyle çoğu zaman sezaryen sonrasında normal doğum yapılması önerilmiyor. Riskler arasında en önemli olanı, normal doğum esnasında sezaryen dikiş yerlerinde yırtıklar oluşabilmesidir. Bu durumda sadece anne adayının değil bebeğin sağlığı da maalesef riske giriyor.

Anne adayları bu ve benzeri riskleri göz önünde bulundurarak sezaryen doğum sonrası hamilelik durumunda normal doğumu değil yine sezaryen ile doğumu tercih etmelidir. Ancak kimi zaman doğum sancıları başlayabiliyor ve anne adayının doktora ulaştığı anlarda artık rahim ağzı tam olarak açılmış olabiliyor. Doğumun başlamasına çok kısa bir süre kalması gibi durumlarda normal doğum da tercih edilebiliyor.

Fakat normal doğumun kendi içerisinde her daim sezaryen ihtimalini de barındırdığını unutmamalısınız. Kimi zaman sezaryen doğum sonrası hamilelik durumunda normal doğum kararı alınmış olsa da bazı beklenmedik durumlar doğumun sezaryen ile yapılmasını zaruri hale getirebilir. Doktorunuz normal doğum sırasında bebeğin pozisyonu ve pek çok farklı nedenle sezaryen kararı alabilir. Anne adayının ve bebeğin sağlığı düşünülerek normal doğum kararı değiştirilebilir.

Tıkla Öğren –> https://drtugrulabacioglu.com/down-sendromu/

Sezaryen Sonrası Hamilelik Süresi

Normal doğum ya da sezaryen doğum sonrası hamilelik durumunda gebelik süresi değişmez. Bir önceki doğumun ne şekilde yapıldığının bir sonraki gebelik süresi üzerinde herhangi bir etkisi olmaz. Gebelik normal şartlarda 40 haftalık bir süreçtir. Daha önce normal yolla ya da sezaryen ile doğum yapılmış olması, gebeliğin 40 haftadan daha uzun ya da daha kısa olmasına asla neden olmaz. Erken doğumların gerçekleşmesinin nedenleri arasında sezaryen bulunmuyor. Bebeğin 37. haftadan önce doğmasının annenin daha önce sezaryen ile doğum yapmasıyla hiçbir ilgisi yoktur.

Gebelikler Arası Süre Kısa Olduğunda Yaşanabilecek Sorunlar

Gebelikler arası süre

İster normal doğum yapılmış olsun, ister doğum sezaryen ile gerçekleşmiş olsun, gebelikler arasındaki sürenin idealden daha az olmaması gerekiyor. Zira sezaryen doğum sonrası hamilelik konusunda anne adaylarının bilmesi gereken en önemli unsur, gebelikler arası süre kısa olduğunda bebeğin anne karnındaki gelişiminin olumsuz yönde etkilenebileceğidir. Hatta bu durum bebeğin hayatını dahi riske atıyor ve bebekler anne karnında yaşamını yitirebiliyor. Bu noktada ne gibi sorunlar yaşanabileceğini kısa bir liste şeklinde aktarmak gerekir.

Anne adayında kansızlık (anemi) problemi ortaya çıkabilir ve anemi anne karnındaki bebeklerin gelişimini sekteye uğratan önemli bir rahatsızlıktır

• Bebeklerde çeşitli anomaliler gelişebilir
  • Bebeklerde otizm olabilir
  • Düşük doğum ağırlığı görülebilir
  • Ölü doğum riski ciddi düzeyde artar
  • Erken doğum riski artar
  • Konjenital anomaliler ortaya çıkabilir
  • Bebeklerin anne sütüyle beslenmesi konusunda bazı sorunlar yaşanabilir

Tüm bunların yanı sıra anne adayında da bazı rahatsızlıklar görülebileceği için normal ya da sezaryen doğum sonrası hamilelik konusunu ciddiye almakta fayda var. Bebeklerin sağlıklı bir şekilde anne karnındaki gelişimlerini tamamlayabilmek için doğumdan sonra 12 ay beklenmesi gerekir.

Tıkla Öğren –> https://drtugrulabacioglu.com/agrisiz-dogum-epidural-anestezi/

SSVD Nedir?

SSVD konusu sezaryen doğum sonrası hamilelik durumunda sıklıkla gündeme geliyor. SSVD, sezaryen sonrası vajinal doğum anlamına gelir. Bu konunun sıklıkla gündeme geliyor olmasının en yaygın nedeni, daha önce sezaryen ile doğum yapmış olan kadınların vajinal doğumu yani normal doğumu deneyimleme isteğidir. Anne adaylarını bu deneyimi yaşamaya iten unsur kimi zaman doğum koçları da olabiliyor. Normal doğumun anne ile bebek arasındaki bağları güçlendirdiği gibi söylemler anne adaylarının normal doğumda ısrarcı olmasına sebebiyet verebiliyor. Ancak SSVD zaten mevcut olan doğum risklerine yeni riskleri de ekler.

Anne adayları en doğru ve en güvenilir bilgiyi kadın hastalıkları ve doğum uzmanlarından alabilir. Kadın hastalıkları ve doğum uzmanları her gebelikte hem anne adayının hem de bebeğin sağlığını düşünerek, mevcut riskleri en aza indirgeyecek doğum yöntemini tercih ederler. Bu nedenle doktor tarafından önerilen doğum yönteminin kabul edilmesi, farklı bir doğum yöntemi üzerinde ısrarcı olunmaması gerekiyor. Bu noktada bazı istatistiklerden de söz edilebilir. Dünya genelinde sezaryen sonrası vajinal doğum denemelerinin % 40’ı gibi yüksek bir oranının acil sezaryen ile sonuçlandığı her anne adayı tarafından bilinmelidir. Normal doğum kararı alınsa da sadece bebeğin ters gelmesi bile sezaryen ile doğumu zorunlu kılabilir.

Tıkla Öğren –> https://drtugrulabacioglu.com/normal-dogum/

Detaylı bilgi için bizlere ulaşabilirsiniz.
Tel:  +90 531 027 77 77