Hamilelikte seyahat özellikle gezmeyi seven ya da iş amacıyla sıklıkla seyahat eden anne adaylarının gebelikle ilgili en çok merak ettiği hususların başında geliyor. hamile olunmasa bile uzun süreli yolculuklar kuşkusuz herkes için yorucudur. Haliyle hamile olanların konuya çok daha titiz bir şekilde yaklaşmaları gerekiyor. Bazı unsurlara dikkat edilmesi durumunda hamilelik döneminde de seyahat yasağı başlayana kadar yolculuk yapılmasında bir sakınca bulunmuyor.

Ancak hamilelikte seyahat boyunca beslenme alışkanlıklarının değiştirilmemesi ve vücudun korunması da önemli faktörlerdir. Uyku ve dinlenme konusuna ise maksimum düzeyde dikkat edilmesi gerekiyor. Anne adaylarının seyahatleri esnasında da bebeklerinin gelişiminin devam ettiğini göz ardı etmemesi gerekir. Hangi yolla yolculuk yapılıyor olursa olsun mutlaka her 2 saatte bir anne adaylarının hareket etmesi, kısa mesafede gidiş geliş de olsa yürümeye özen göstermesi gerekir. Bu sayede sorunsuz ve şikayetsiz bir seyahat gerçekleştirilmesi mümkün olacaktır.

Hamilelikte Uçak Yolculuğu

Hamilelikte uçak yolculuğu

Üzerinde en çok durulması gereken seyahat yollarından biri uçuşlardır. Bazı havayolu firmaları gebeliğin 36. haftasına kadar, bazıları ise 32. haftasına kadar uçuş izni veriyor. Ticari araçların kabin basınçları ayarlandığı için hamilelikte seyahat için havayolu firmalarının tercih edilmesinde bir sakınca bulunmuyor. Ancak özel uçakla seyahat edilmesi durumunda 7000 ila 9000 fitten daha fazla yükselmeden uçuş yapılması gerekiyor.

Uçakla hamilelikte seyahat edecek olanların yanlarına hem ince hem de kalın kıyafet almasında fayda olacaktır. Kabin ısısı hızla değişebilir ve kıyafet değiştirme ihtiyacı duyabilirsiniz. Aynı zamanda koridor tarafından bir koltuk alınması durumunda tuvalete kolayca erişebilir, koridorda rahatlıkla yürüyüş yapabilirsiniz. Yanınıza su almaya da özen gösterin. Çünkü havadaki kuruluk daha fazla su tüketmek istemenize neden olabilir.

İlginizi çekebileceğimizi düşündüğümüz diğer makalemiz.
Tıkla –> Hamilelikte beslenme

Hamilelikte Uzun Yolculuk

Gebelik döneminde kimi zaman uzun yolculuk yapmanız da gerekebilir. Uzun sürecek olan hamilelikte seyahat planları için en doğru zaman gebeliğin 14. haftası ila 28. haftası arasındaki dönemdir. Uzun seyahatler daha yorucu olabilir ancak alınacak bazı önlemler ile yaşanabilecek şikayetleri minimuma indirgemek de mümkün olabiliyor. Gebeliğin 28. haftasından sonra uzun süre oturmak anne adayları için bir hayli zorlayıcı olabiliyor. Bu nedenle hamilelikte seyahat bu dönemden sonra çok daha zorlayıcı bir aktiviteye dönüşebiliyor.

Dolayısıyla 2 saatlik periyotlar halinde kısa mesafeli yürüyüşler yapmak hamilelikte seyahat noktasında uzun süreli seyahatlerde de önem taşıyor. Bu yürüyüşler kan dolaşımının düzene girmesini sağlar ve buna bağlı olarak mide bulantısı şikayetlerinde azalmayı da beraberinde getirir. Aynı zamanda yolculuklarda anne adayları sıklıkla tuvalet molası vermek de isteyebilir. 2 saatte bir verilen molalar tuvalet ihtiyacının karşılanmasını da sağlar ve bu sayede daha konforlu bir yolculuk yapılması mümkün olur. Mola verene dek bacakları uzatarak germe ve kendinize doğru çekme hareketleri de yapabilirsiniz.

Hamilelerin en çok merak ettikleri konulardan birine aşağıdaki makalemizde yer verdik.
Tıkla –> Hamilelikte idrar rengi

Gebelikte Yolculuk Ne Zaman Tehlikeli?

Gebelikte yolculuk ne zaman tehlikeli

Bazı anne adayları için hamilelikte seyahat gebelik süresi boyunca tehlikeli olabilir. Düşük riskinin çok fazla olduğu durumlarda seyahat önerilmeyebilir. Bunun dışında sadece gebeliğin sadece son 8 haftasında yolculuk yapılması pek tavsiye edilmez. Zira bu dönemde anne adayları için de seyahat artık konforlu bir süreç olmaktan çıkabiliyor. Bu konuda en net bilgiyi doktorunuzdan alabilirsiniz. Yapılan kontrollerin ardından doktorunuz seyahat etmenizde bir sakınca olup olmadığı konusunda size bilgi verecektir.

Aynı zamanda hamilelikte seyahat konusuna titizlikle yaklaşılmasını gerektiren durumlara şu örnekleri verebiliriz:

• Dış gebelik öyküsü olanlar
  • Düşük riski bulunanlar
  • Erken doğum riski olanlar
  • Vajinal kanama yaşayanlar
  • Hipertansiyonu olanlar
  • Kan şekeriyle ilgili sorun yaşayanlar
  • Kalp hastalığı bulunanlar
  • Bazı organlarla ilgili kronik rahatsızlıkları olanlar
  • Plasental anomalisi olanlar

Hamilelikte Araba Yolculuğu

Öncelikle hamilelikte seyahat için araba tercih edildiğinde emniyet kemerinin mutlaka takılması gerektiğini belirtmeliyiz. Bazı anne adayları emniyet kemerinin bebeklerine zarar vereceğinden endişe edebiliyor. Emniyet kemeri bebeğinize hiçbir şekilde zarar vermez, aksine takmamanız bebeğinize zarar verebilir. Şayet arka koltukta oturacaksanız, kucak kemerini mutlaka takmalısınız. Kucak kemerinin karnın alt kısmından geçirmeniz durumunda herhangi bir rahatsızlık hissi de vermeyecektir.

Araba yolculuklarında dikkat edilmesi gereken bir diğer unsur da emniyet kemerlerinin hafif gevşek takılıyor olmasıdır. Oysa bu durum kaburga kırıklarına yol açabilir. Bu nedenle araba ile hamilelikte seyahat esnasında emniyet kemerlerinin ne fazla sıkı ne de fazla gevşek takmalısınız. Yanınızda tatlı ve tuzlu atıştırmalıklar ile ideal oranda su bulundurmayı unutmamalısınız. Küçük bir yastık almanız, ihtiyaç duyduğunuzda bel ya da karın bölgesini desteklemenizi sağlayacaktır. 2 saatte bir mola verilmesi kuralımız araba ile yapılan yolculuklarda da geçerlidir.

Önerdiğimiz diğer makalemiz.
Tıkla –> Zevk suyundan hamile kalmak

Hamilelikte Deniz Yolculuğu

Hamilelikte deniz yolculuğu

Deniz yolculuğu hamilelikte seyahat yöntemleri arasında anne adayları için en konforlu olanlardan biridir. Ancak mide bulantısı ve kusma şikayetlerine yol açabiliyor. Şayet daha önce deniz yolculuğu yapmadıysanız, ilk deneme için hamileliğin doğru bir zaman olmadığını söyleyebiliriz. Mecburiyetler söz konusu olduğunda ise doktorunuz ile bu konuyu görüşmenizde fayda olacaktır. Özellikle mide bulantısı durumunda alınabilecek bir ilaç olup olmadığı gibi konularda mutlaka doktorunuza danışınız. Aynı zamanda özellikle deniz yolculuklarına yalnız çıkmamanız da önem taşıyor. Yanınızda mutlaka bir yakınınızın olmasını sağlamalısınız.

Hamilelikte Seyahat Yasağı Ne Zaman Başlar?

Gebeliğin son 2 ayı içerisinde anne adayının karnının da büyümüş olması nedeniyle hamilelikte seyahat epey zorlayıcı bir hal alabiliyor. Bu nedenle son 2 ayda yani 8 haftalık dönemde seyahat önerilmiyor. Her ne kadar beslenmenizi asla aksatmayacak olsanız bile bel ve sırt ağrılarınız yolculuk esnasında ciddi düzeyde atabilir. Bu da seyahatin tadını çıkarmanızı engelleyecektir.

Bununla birlikte hamilelikte seyahat yasağı bazı anne adayları için daha erken dönemde de başlayabilir. Erken doğum riskinin mevcut olması durumunda doktorunuz doğuma kadar yolculuk yapmanızı yasaklayabilir. Elbette doktorunuzun önerilerini ve uyarılarını harfiyen uygulamanız hem kendi sağlığınız hem de bebeğinizin sağlığı bakımından çok büyük önem taşıyor. Bu nedenle ısrarcı olmamanızda fayda var. Çünkü erken doğum riski olmasa bile farklı bir şüphenin mevcut olması durumunda da doktorunuz bebeğinizin sağlığını riske atmak istemeyecek ve seyahat etmenize izin vermeyecektir.

Hamilelikte sigara ve tütün kullanımı ile ilgili makalemize aşağıdaki linkten bulabilirsiniz.
Tıkla –> Hamilelikte sigara

30.Hafta Gebelikte Yolculuk

30. Hafta yolculuğu

Şayet uçakla seyahat etmek istiyorsanız hava yolu firmalarının gebeliğin 28. haftasından sonra doktor raporu olmadan hamile yolcu kabul etmediklerini bilmenizde fayda var. Dolayısıyla gebeliğin 30. haftasında hamilelikte seyahat için uçuşu tercih edenlerin öncelikle doktorlarından rapor almaları gerekiyor. Araba ile yolculuk söz konusu olduğunda da bazı önlemler almanız gerektiğini unutmayın.

Seyahat için ayaklarınızı sıkmayan düz bir ayakkabı giymelisiniz. Çünkü yüksek olasılıkla hamilelikte seyahat esnasında ayaklarınızda şişme meydana gelecektir. Yol boyunca terlik gibi daha konforlu ürünleri de kullanabilirsiniz. Üşüme ve terleme riskini göz önünde bulundurarak yanınıza fazladan kıyafet almaya özen gösterin. Yolculuk öncesinde ağır olmayan ve gaz yapmayan yiyecekler tüketmeye özen gösterin. Karbonatlı içecekler tüketmemeli ve çok baharatlı yiyecekler tüketmekten de kaçınmalısınız.

Bunları yaşarsanız acil tıbbi yardım alın!

• Suyun gelmesi
  • Vajinal kanama
  • Pelvik ve kasıklarda şiddetli ağrı
  • El ve yüzde şişme
  • Gözlerde kırmızı noktalar

Bazı uçak firmalarının uçakta doğum yaptığınızda verdiği hizmetleri veya hediyelere kulak asmayın ve her türlü riski göze alarak uçakta doğum yapmanızın riskli olduğunu unutmayın ve yukarıda yazdığımız noktalara dikkat edrek uçak yolculuğu yapmanız doğru bir yaklaşım olacaktır.

Konu ile alakalı dış kaynaklar:

Tel:  +90 531 027 77 77