Cilt bakımı sadece kadınlar için değil erkekler için de son derece önemlidir. Cildin yaşlanma hızını yavaşlatmak ve daha güzel, daha duru bir cilt görünümüne sahip olmak için bakımın en doğru yöntemlerle gerçekleştirilmesi gerekir. Günümüzde ilerleyen teknolojinin de yardımı ile cilt sorunlarıyla baş etmeyi kolaylaştıran pek çok yöntem bulunuyor.

Aynı zamanda cildin derinlemesine temizlenmesini sağlayan çeşitli yöntemler de daha güzel ve genç görünen bir cilt yapısına sahip olmayı kolaylaştırıyor. Bu noktada cilt bakımının fiyatları ya da bakım için kullanılan maskeler merak edilebilir. Bu konuları da detaylıca ele alacağız ancak öncesinde cilt bakımının nasıl yapıldığını inceleyelim.

Cilt Bakımı Nasıl Yapılır?

cilt bakımı nasıl yapılır

Öncelikle cilt bakımı için cildin temiz olması gerektiğini belirtelim. Bu nedenle bakımın ilk adımı cildi temizlemektir. Elbette cildinizin sadece basit bir tonik ile silinmesi derinlemesine bir temizlik için yeterli olmaz. Bu nedenle daha etkin ve aynı zamanda cilt yapısına uygun malzemeler ile cildin temizlenmesi gerekiyor. Bir sonraki aşama ise yatıştırma oluyor. Cildin yatışmasını sağlayacak özel malzemeler kullanılıyor ve bu sayede asıl bakım çalışması için cildiniz hazır hale geliyor.

En önemli aşama soruna odaklanma aşamasıdır. Bundan önce cildinizin ihtiyaçları yapılan bazit bir analiz ile belirlenir ve cilt bakımı da bu doğrultuda planlanır. Bir anlamda bu bakım işleminin kişiye özel olarak tasarlandığını ve uygulandığını söyleyebiliriz. Ciltte mevcut olan sorunlar tek tek tespit edilir ve bu sorunları ortadan kaldırmaya yönelik bir cilt bakımının yapılması sağlanır. Gözenek genişlemesi, yağlanma, sivilce, akne gibi sorunlar ise en yaygın cilt problemleri olarak karşımıza çıkıyor. Soruna odaklanma aşamasında bu problemleri gidermeye yönelik bir bakım çalışması yapılıyor.

Son aşamada ise cildin nem ihtiyacı karşılanıyor. Yine cilt yapısına uygun kozmetik malzemeler kullanılarak cildin nemlendirilmesi sağlanıyor ve böylelikle cilt bakımının tamamlandığını söyleyebiliriz. Lazer teknolojisi cilt bakımında en çok kullanılan teknolojidir. Cildi lekelerden arındırma gibi çeşitli ihtiyaçlar olduğunda lazer teknolojisinden de faydalanılabiliyor. Bu sayede çok daha kalıcı ve etkin bir sonucun elde edilmesi mümkün olabiliyor.

Bilginiz olsun –> https://drtugrulabacioglu.com/dudak-dolgusu/

Günlük Cilt Bakımı Nedir?

Cildin her gün düzenli olarak temizlenmesi gerekiyor. Sadece makyaj temizliği ya da tonik gibi malzemeler ile cildi silmek gözenekler arasındaki kiri ve makyaj kalıntılarını arındırmayı sağlamaz. Bu nedenle günlük cilt bakımı için öncelikle cildin, cilt yapısına ve cilt sorunlarına uygun malzemeler ile temizlenmesine ihtiyaç duyulur. Göz çevresi yüzde en çok ihmal edilen bölge oluyor.

Kırışıklığa en müsait bölge olduğunu da unutmamak gerekiyor. Bu nedenle cilt bakımında göz çevresine ekstra bir özen göstermek ve tüm yüz gibi göz çevresinin de nem ihtiyacını karşılamak gerekiyor. Cildin günlük ihtiyaçlarının eksiksiz bir şekilde karşılanması yaşlanmanın geciktirilmesi ve daha sağlıklı görünen bir cilde sahip olmanın ön koşuludur. Yağlı bir cilde sahip olanların da mutlaka nemlendirici ürünler kullanması gerekir. Düzenli olarak sebum fazlasından cildi arındırmak da büyük önem taşıyor.

Cilt Bakımı Fiyatları Ne Kadar?

cilt bakımı fiyatları

Elbette cilt bakımı için ayrılması gereken bütçe merak ediliyor. Ancak fiyat noktasında net bir rakamdan söz etmek yanıltıcı olur. Çünkü nasıl bir bakım çalışmasının yapılacağına bağlı olarak fiyatlar da değişkenlik gösteriyor. Bu noktada öncelikle randevu talebinde bulunmanız ve sonrasında basit bir cilt analizi yapılmasını sağlamanız gerekir. Analiz sonrasında cildinizin ihtiyaçları belirlenir ve tarafınıza net bir fiyat bilgisi iletilir.

Cilt Bakımı Maskeleri Nelerdir?

Maskeler cilt bakımı açısından son derece önemli malzemelerdir. Cildin etkin bir bakımdan geçmesi için kullanılan maskeleri 4 farklı kategoride incelemek mümkün olabilir.

• Onarıcı bakım maskeleri
  • Kırışıklık karşıtı maskeler
  • Nemlendirici bakım maskeleri
  • Sorun odaklı bakım maskeleri

Bu maskelerin içerisinde kullanılan malzemeler hangi markanın ürünü olduğuna bağlı olarak değişkenlik gösterebilir. Günümüzde bitkisel içerikli bakım maskeleri artık çok daha fazla ilgi görüyor olsa da kimyasal içerikli maskelerin de kullanılmaya devam ettiğini söyleyebiliriz.

Cildin onarımını hızlandıran, derinlemesine nemlenmesini sağlayan, kırışıklık oluşumunu yavaşlatan maske çeşitleri en çok tercih edilenler oluyor. Aynı zamanda siyah noktadan arındırılması için özel olarak formüle edilen maske çeşitleri de ilgi görmeye devam ediyor. Sorun odaklı maskeler ise cilt sorunlarına yönelik olarak hazırlanıyor ve kendi içerisinde pek çok farklı çeşit sunabiliyor.

Merak edenler için –> https://drtugrulabacioglu.com/lazer-epilasyon/

Pürüzsüz Bir Cilde Kavuşmanın Püf Noktaları

Kadın ve erkek herkesin ortak hayali pürüzsüz bir cilde sahip olmaktır. Bu hayali gerçeğe dönüştürmek için öncelikle cilt bakımı ihmal edilmemelidir. Bunun yanı sıra dikkat etmeniz gereken bazı hususları da hemen aktaralım.

• Pürüzsüz cildin önceliği cilt temizliğidir ve cildinizi, cilt yapınıza uygun malzemeler ile düzenli bir şekilde yapmalısınız
  • Cilt sorunları beslenme hatalarından da kaynaklanabilir ve bu nedenle sağlıklı bir beslenme düzenine geçiş yapmanız gerekebilir
  • Kalitesiz, güvenilir olduğu kanıtlanmamış olan kozmetik ürünleri asla kullanmamalısınız
  • Uykusuzluk, stres, aşırı kafeni ve alkol tüketimi cildinize zarar verir
  • Düzenli olarak profesyonel cilt bakımıyla daha sağlıklı bir cilde kavuşmanız kolaylaşır

Hydrafacial Cilt Bakımı Yapımı

hydrafacial cilt bakımı

Hydrafacial olarak adlandırılan cilt bakımı yöntemi ameliyatsız cilt gençleştirme metotları arasında en çok tercih edilen yöntemlerden biri haline geldi. Sadece cilt temizliği sağlamakla kalmayan bu yöntem aynı zamanda cilt kusurlarından kurtulmayı ve cildin gençleşmesini sağlamayı da başarıyor.

Antiaging bakım yöntemlerinden biri olarak da değerlendirilebilecek bu cilt bakımından sadece kadınlar değil erkekler de yoğun bir şekilde istifade ediyor. Deri altına nemin adeta depolanmasını sağlıyor olması, daha eşit cilt rengine sahip olmaya olanak tanıyor ve daha parlak, sağlıklı bir cilt görünümü ortaya çıkarıyor.

Bu yöntemin uygulanması esnasında iğne ve türevleri kesinlikle kullanılmıyor. Hydrafacial cihazı aparatları yardımı ile vakumlama yapılıyor ve bu sayede cildin alt katmanlarına da ulaşılabiliyor. Derinlemesine bir temizlik ve bakım yapılması işte bu kadar kolay oluyor. İşlem sırasında herhangi bir acı ya da ağrı hissedilmediğinden haliyle anestezik krem uygulaması gibi yöntemlere de asla ihtiyaç duyulmuyor.

İlginizi çekebilir –> https://drtugrulabacioglu.com/botoks/

Cilt Bakımı Sıralaması Nasıl Olmalı?

Genel olarak cilt bakımı için sıralamanın şu şekilde olması gerektiğini söyleyebiliriz:

• Cildin temizlenmesi
  • Cildin yatıştırılması
  • Cilt sorunlarına yönelik bakım
  • Cildin nemlendirilmesi

Elbette bu sıralama klasik bir cilt bakımının uygulanmasında tercih edilen sıralamadır. Cildin sorunlarına bağlı olarak daha farklı işlemlerin uygulanması da gerekebilir ve bu sıralamada bazı basit değişiklikler de yapılabilir. özellikle profesyonel cilt bakımında çok daha etkin yöntemler uygulandığından daha farklı işlemler de bu sıralamaya dahil edilebiliyor.

İstanbul Cilt Bakımı Merkezi

İstanbul’da cilt bakımı dendiğinde akla gelen isimlerin başında Kadın Hastalıkları ve Doğum Uzmanı Dr. Tuğrul Abacıoğlu geliyor. En gelişmiş ve en yeni teknikleri başarılı bir şekilde uygulayarak cilt sorunlarıyla mücadeleye destek veren bu isim cilt bakımının da etkin bir şekilde yapılmasını sağlıyor. Daha duru, güzel ve sağlıklı bir cilde kavuşmak için hemen randevu talebinde bulunabilirsiniz. Konuyla ilgili sorularınızı ise yorum bölümüne yazabilirsiniz.

Yabancı kaynaklar:

Detaylı bilgi için bizlere ulaşabilirsiniz.