Adet söktürücü ilaçlar mutlaka kadın hastalıkları ve doğum uzmanları tarafından reçete edilmesi gereken ilaçlardır. İçerisinde östrojen ve progesteron hormonları olan bu ilaçlar adet kanamasının başlamasını sağlamak amacıyla kullanılıyor.

Kadınlarda normalde östrojen hormonu seviyesi daha baskın konumda olurken yumurtlamanın hemen ardından progesteron hormonu baskınlaşma eğilimine girer. Progesteron hormonunun kesilmesinin ardından ise adet kanaması başlar ve döllenmeyen yumurta bu sayede vücuttan tahliye edilmiş olur. Adet döneminde  embryonun yerleşmesi için kalınlaşan rahim içi mukozası da dökülür.İşte adet kanaması bu dokunun dökülmesidir.

Bu düzenin sağlanmasında östrojen ve progesteron hormonlarının görevi son derece büyüktür. Kadınlarda çeşitli nedenlere bağlı olarak adet döngüsü sekteye uğrayabiliyor ve adet kanaması olması gereken zamanda başlamıyor. Şayet adet gecikmeleri devamlı bir hale gelirse bu durumda adet söktürücü ilaçlar kullanılıyor ve böylelikle kanamanın başlaması sağlanmış oluyor. Söz konusu ilaçlar kimi zaman hormonlara bağlı olarak ortaya çıkan sağlık sorunlarının giderilmesinde de devreye girebiliyor.

Adet Söktürücü İlaç Gebeliği Sonlandırır mı?

Adet söktürücü ile gebelik sonlanır mı

Halk arasında adet söktürücü ilaçlar ile ilgili bazı yanlış inanışlar var. Örneğin bu ilaçların hamileliği sona erdirdiği ya da düşük yapmayı sağladığı gibi bilgiler ile sıklıkla karşılaşıyoruz. Lakin bu bilgiler doğru değildir. Adet söktürücü özellikte olan ve bu işlevi sağlamak üzere özel olarak formüle edilen ilaçlar gebeliği sonlandıramaz. Gebeliğin devam etmesi ile birlikte anne adaylarının çeşitli sağlık sorunları yaşamasına sebebiyet verebilir. Bu nedenle gebelik döneminde doktor tarafından önerilmediği sürece bu ilaçların asla kullanılmaması gerekiyor.

Elbette bu ilaçlar ile düşük yapmak da mümkün değildir. Şayet istenmeyen bir gebelik söz konusu ise bunu sonlandırmanın tek bir yolu bulunuyor. O da kürtaj işlemidir ve kürtajın da yasalar kapsamında gebeliğin belirli bir süresine kadar yapılması mümkün olabilir.

Bu arada adet söktürücü ilaçlar le ertesi gün haplarını da birbirine karıştırmamak gerekiyor. Ertesi gün hapları korunmasız cinsel ilişkiye girildikten sonra gebeliği önlemek amacıyla belirli bir süre içerisinde kullanılması gereken haplardır. İçerisinde hormon bulunuyor olması nedeniyle iki ilaç birbirine karıştırılabiliyor. Ertesi gün hapları adet gecikmesine çözüm olmaz ve adet söktürücü özelliği de yoktur.

Bilgin olsun –> https://drtugrulabacioglu.com/rahim-agzi-kanseri/

Tarlusal Adet Söktürücü İlacı Nedir?

Kadınlar sıklıkla tarlusal adet söktürücü ilaçlar konusunu da merak ediyor. Bu ilaçlar vücut tarafından üretilen cinsiyet hormonuna benzerlik gösteren bir formüle sahip olan ilaçlardır. Bu ilaçlar adet söktürücü olarak kullanılabiliyor ancak aynı zamanda farklı sorunları gidermeye yönelik olarak da bu ilaçlardan faydalanıldığını söyleyebiliriz.

Bu sorunlara rahimde anormal kanamaların olması ya da adet dönemlerinde düzensizlik gibi örnekler verilebilir. Bazı hastalarda bu ilaçlar menopoz döneminin ardından da kullanılabiliyor. Gebelik döneminde kullanılması ise doğumsal kusurlara sebebiyet verebiliyor ve bu nedenle korunmasız cinsel ilişki yaşanması halinde öncelikle gebelik testinin yapılması gerekir. İlacın kullanımından yaklaşık  3-7 gün içinde  adet kanaması başlıyor.Eğer bir hafta içinde olmazsa mutlaka hekiminizle görüşünüz.

Tarlusal İlacının Yan Etkileri Nelerdir?

Tarlusal ilacın yan etkileri

Pek çok ilacın yan etkileri olur. Elbette adet söktürücü ilaçlar da çeşitli yan etkilere sahiptir ve tarlusal ilacın yan etkileri de benzer şekildedir. Bu yan etkilere şu örnekleri verebiliriz:

• Göğüslerde hassasiyet olması
  • Hafif ya da orta düzeyde baş ağrısı
  • Mide bulantısı ve kusma
  • Bel bölgesinde ağrı

Genel olarak her hastada yan etkiler aynı düzeyde görülmez. Ancak migren ve yüksek tansiyon hastalığı olanlarda ilaçların yan etkilerinin daha fazla ortaya çıktığından da söz edebiliriz. Yan etkiler de dikkate alınarak ilaç dozajının hastaya uygun şekilde belirlenmesi gerekiyor. Bu nedenle aşağıdaki hastalıklardan herhangi birine sahip olan kadınların doktoruna mutlaka bilgi vermesi lazım…

• Epilepsi (sara)
  • Yakın zamanda yapılan kürtaj
  • Yakın zamanda düşük yapmış olmak
  • Astım
  • Böbrek hastalıkları
  • Migren
  • Şeker hastalığı
  • Yüksek tansiyon
  • Önceden geçirilen depresyon
  • Trigliserid ya da kolesterolün yüksek olması
  • Daha önce felç ya da kalp krizi geçirmiş olmak
  • Konjestif kalp yetmezliği
  • Kalp hastalıkları
  • Kanda kalsiyumun yüksek olması
  • Tiroit hastalığı

İlgini çekebilir –> https://drtugrulabacioglu.com/anti-hbs-nedir/

Adet Söktürücü İlaçlar Zararlı mıdır?

Eğer adet söktürücü ilaçlar doktorunuz tarafından reçete edilen dozajda ve sürede kullanıldıysa sağlığa herhangi bir zarar vermez. Ancak tüm ilaçlar gibi bu ilaçların da gelişigüzel kullanımının ciddi sorunlara yol açabileceğinin unutulmaması gerekiyor. Söz konusu ilaçların hormon içeriyor olması, gelişigüzel kullanımı durumunda hormon dengesizliklerinin olabileceği anlamına geliyor. Vücudun hormon dengesinin bozulması ise pek çok farklı sağlık sorununa yol açabilir.

Adet Söktürücü İğne Var mıdır?

Öncelikle adet söktürücü ilaçlar farklı ilaç firmaları tarafından üretilebiliyor ve bu ilaçlar hap şeklinde olabildiği gibi draje, tablet ya da kapsül şeklinde de olabiliyor. Elbette iğne şeklinde üretimi gerçekleştirilen adet söktürücü ilaçların da bulunduğunu belirtebiliriz. Genellikle hastanın rahat kullanacağı ilaç türleri doktorlar tarafından reçete ediliyor.

İğne şeklinde olan adet söktürücü ilaçlar mide sorunları yaşayanlar için daha ideal bir seçenek olabiliyor. Aynı zamanda gün içerisinde farklı rahatsızlıklar nedeniyle düzenli olarak çok sayıda hap içmek zorunda olanlar için de iğne formunda hazırlanmış olan adet söktürücülerin daha konforlu bir seçenek olduğunu belirtebiliriz. Elbette iğne kullanımı öncesinde de gebelik şüphesi varsa mutlaka gebelik testi yapılmalıdır.

Emziren Anneler Adet Söktürücü Kullanabilir mi?

Emziren anneler adet söktürücü kullanabilir mi

Kadınlar doğum yaptıktan sonra 1,5 yıla yakın bir süre boyunca adet düzensizlikleri yaşayabiliyor. Ender durumlarda gebelik ve doğum sonrasında çok daha uzun bir süre adet kanamasının olmadığı da gözlemlenebiliyor. Bu gibi durumlarda annelerin mutlaka kadın hastalıkları ve doğum uzmanı tarafından muayene edilmesi gerekir, yapılan muayene ve bazı tetkiklerin ardından doktor tarafından reçete edilmesi kaydıyla adet söktürücü ilaçlar kullanılabilir.

Anneler bu süreçte halen emzirme döneminde olabilir. Doktorunuz tarafından ilaç dozajları emzirmeye uygun bir şekilde ayarlandığından emzirme sürecinde ilaç kullanımına bağlı bir sorun yaşanmıyor. Bu arada söz konusu ilaçların uzun süre kullanılan ilaçlar olmadığını, sadece kısa bir süre için kullanıldığını ve sonrasında ilaç alımının kesildiğini de bilmeyenler için aktaralım. Kullanım süresi de yine doktorunuz tarafından belirlenecektir.

Okumanı öneririz –> https://drtugrulabacioglu.com/kegel-egzersizi/

Reçetesiz Adet Söktürücü İlaçlar

Kadın hastalıkları ve doğum uzmanı tarafından reçete edilebilen adet söktürücü ilaçlar eczaneden temin edilebilir ve kullanılabilir. Konuyla ilgili önemli bir hususun altı çizilmelidir. Piyasada düşük yapmayı sağladığı ya da adet söktürücü olduğu iddia edilen, eczaneler dışında farklı yerlerde satışı yapılan hiçbir ilaca asla itibar etmemeli ve kullanmamalısınız.

Ülkemizde düşük yapmayı sağlayan ilaçların satışı yasaktır. Dolayısıyla adet söktürücü ya da düşük yapmayı sağladığı şeklinde lanse edilen bu ilaçların kullanımının sağlığınıza çok ciddi zararlar verebileceğini unutmamalısınız. Hatta kullandığınız ilaca bağlı olarak hayati bir risk de ortaya çıkabilir.

Bir diğer deyişle gelişigüzel ilaç kullanımı hayatınızı kaybetmenize yol açabilir ya da kalıcı sağlık sorunlarına sebebiyet verebilir. Bu nedenle adet söktürücü ilaçların kesinlikle reçetesiz olarak kullanılmaması gerekiyor. Adet dönemleriyle ilgili yaşadığınız tüm sorunlar hakkında kadın hastalıkları ve doğum uzmanlarına danışabilirsiniz. Konuyla ilgili tüm sorularınızı hemen yorum bölümüne yazabilirsiniz.

Tıkla öğren –> https://drtugrulabacioglu.com/bartholin-kisti/

Tel:  +90 531 027 77 77