Selülit tedavisi özellikle kadınların sıklıkla faydalandığı yöntemlerden biri olarak karşımıza çıkıyor. Görsel anlamda son derece rahatsız edici bir görünüm olan selülit, cilt yüzeyinde çukurlu ve tümsekli, adeta portakal kabuğunu andıran bir görüntünün ortaya çıkmasıdır. Vücudun pek çok bölgesinde bu görünüm gözlemlenebilir ancak çoğunlukla uyluk, kalça, baldırlar ve karın bölgesinin etkilendiğini söyleyebiliriz.

Kadınlarda özellikle yaz mevsiminde bikini ve mayo giymekten çekinme gibi psikolojik açıdan da çeşitli rahatsızlıklara yol açabilen selülitin tedavi edilebilen bir problem olduğunu da belirtmek gerekiyor. Tedavinin hem nasıl yapıldığına hem de fiyatlara değineceğiz ancak öncesinde bu sorunun neden ortaya çıktığını ele alalım.

Selülit Neden Olur?

Kadınların selülit tedavisi konusunda sıklıkla merak ettikleri unsur, bu problemin neden ortaya çıktığı oluyor. Nedeni ise henüz tam olarak bilinemiyor. Derinin altındaki bağ dokusu ile yağ tabakası arasındaki etkileşimin neticesi olarak ortaya çıktığını söyleyebiliriz. Selülit oluşumunu etkileyen bazı faktörler de mevcut. Bu faktörleri şu şekilde sıralayabiliriz:

• Hormonal değişimler
  • Genetik faktörler
  • Sıklıkla kilo alıp verme
  • Hızlı kilo alıp verme
  • Hareketsiz bir yaşam tarzı
  • Sağlıksız ya da tek yönlü beslenme
  • Tütün ürünleri kullanımı
  • Sürekli oturma pozisyonunda olma
  • Sıklıkla dar kıyafetler giyme

Elbette bu faktörler başlı başına kişide bu sorunun oluşmasına yol açabiliyor. Ancak kimi zaman yukarıda sıralanan unsurların hiç birinin mevcut olmadığı kişilerde de selülit oluşabilir çünkü vücuttaki yağ dağılımının şekli, cildin bu soruna yatkın hale gelmesine yol açar.

İlerleyen yaş da bu sorunun meydana gelmesine olanak tanıyabiliyor. Yapılan araştırmalarda hafif ya da şiddetli selülit sorununun belirli bir yaşın ardından daha fazla göründüğünü ortaya koyuyor. Bunun nedeni ise yaşın ilerlemesiyle birlikte cildin incelmesi ve gevşemesidir.

Bilgin olsun –> https://drtugrulabacioglu.com/botoks/

Selülit Tedavisi Nasıl Yapılır?

selülit tedavisi nasıl yapılır

Öncelikle selülit tedavisi için pek çok farklı yöntemin uygulanabildiğini belirtelim. Bunlar arasında en çok ön plana çıkan AWT uygulaması oluyor. Akustik dalga tedavisi ile ciltte sıkılaşma sağlanıyor ve aynı zamanda kan dolaşımının hızlanması gibi farklı faydaları da oluyor. Bu yöntemde dalgalar kullanılarak fibroz bantların çözülmesi sağlanıyor. Cildin serbest kalması ile selülitin giderilmesi süreci de hızlandırılıyor. Bu arada söz konusu yöntem metabolizmanın hızlanmasını da sağladığından kişinin kilo verme hızının artması gibi yüz güldüren sonuçlar da elde edilebiliyor.

En etkin yöntemlerden biri de VMAT basic terapi oluyor. Bu yöntem bacak, karın, kol, uyluk ya da vücudun herhangi bir bölgesinde portakal kabuğu görünümünü azaltabiliyor. Cildin olası en kısa sürede esnekliğini yeniden kazanmasını sağlıyor olması da önem taşıyor. Söz konusu terapide sadece cilt yüzeyine akustik dalgalar gönderiliyor. Kişiye özel bir planlama yapılabiliyor ve kişi açısından gayet konforlu bir süreç eşliğinde tedavinin tamamlanması sağlanıyor.

Selülit Gidermek İçin Ne Yapmak Lazım?

Medikal estetik yöntemlerden ve selülit tedavisi seçeneklerinden faydalanmak bu sorundan kurtulmanın en etkin yoludur. Aynı zamanda kişinin yaşam ve beslenme alışkanlıklarını değiştirmesi ile tedaviye yardımcı olması da mümkün olabiliyor. Daha hareketli ve daha sağlıklı bir yaşam geçiş yapılması ile tedavinin kalıcılık süresinin uzatılması bile sağlanabilir. Yeni selülit oluşumunu önlemeye yönelik olarak spor ve egzersiz yöntemleri tercih edilebilir.

Selülit Tamamen Geçer Mi?

Elbette selülit ile mücadele etmeden bir mucize olmasını beklememelisiniz. Cilt yapısına uygun olan selülit tedavisi seçenekleri değerlendirilebilir ve böylelikle bu görünümün tamamen ortadan kalkması ya da hafiflemesi sağlanabilir. Tamamen geçip geçmeyeceği ise kişinin cilt yapısı ile çok yakından ilgilidir. Kişinin cilt yapısı, yağ hücrelerinin dağılımı gibi faktörler de belirleyici bir unsur olduğundan net bir yanıt vermek doğru olmayabilir. Günümüzde bu sorunla mücadelede kullanılan son derece etkin yöntemler var. Bu yöntemlerden mutlaka faydalanılmalı ve böylelikle söz konusu sorunla mücadele edilmelidir.

Selülit Tedavisi Fiyatları Ne Kadar?

Fiyat konusunda net bir bilgi almak istenmesi gayet normaldir. Ancak selülit tedavisi pek çok farklı yöntemle yapılabiliyor ve hangi yöntemin tercih edildiğine bağlı olarak fiyatlar da değişkenlik gösteriyor. Aynı zamanda her bireyde tedavi için uygulanması gereken seans sayısı farklı olabilir. Bazı kişilerde tek seans yeterli olabilirken bazılarında 4 – 6 seans uygulama yapılması gerekebilir.

Dolayısıyla bu durum da fiyatlar üzerinde etkili oluyor. Tedavide kullanılan cihazların bile fiyatı etkileyen faktörler arasında yer aldığını unutmamak gerekir. Öncelikle randevu almanız ve sonrasında yapılan basit bir analiz ile tarafınıza fiyat bilgisi iletilmesini sağlamanızda fayda var.

İlginizi çekebilir –> https://drtugrulabacioglu.com/dudak-dolgusu/

Lazerle Selülit Tedavisi Yapılır Mı?

lazerle selülit tedavisi

Günümüzde medikal estetik alanda lazer teknolojisinden ziyadesiyle faydalanılıyor. Bunlar arasında selülit tedavisi de bulunuyor. Hatta lazer ve radyofrekans istemlerinin en umut vaat eden yöntemler olduğunun da altı çizilmelidir. Bazı kişilerde doku masajı, radyofrekans yöntemi ve kızılötesi ışınlarının bir arada kullanımı ile gayet başarılı sonuçlar elde edilebilir. Alternatif bir yöntem olarak diyot lazer enerjisi ve doku masajının bileşimi tercih edilir. Derin ya da yüzeysel olarak radyofrekansın tek başına kullanımı gibi seçenekler de bulunuyor.

Selülitten Korunma Yolları Nelerdir?

Selülitin oluşum nedeni her yönüyle tespit edilemediğinden bu sorunu % 100 oranda engellemek de mümkün olmaz. Ancak elbette bazı önlemler alarak selülitin oluşumunu azaltmak, yavaşlatmak mümkün olabiliyor. Dolayısıyla selülit tedavisi seçeneklerini değerlendirmek için kişinin daha fazla zamanı oluyor. Öncelikle bu sorunu yaşamak istemeyenlerin aktif bir yaşam tarzı sürmesi, hareketsiz yaşam şeklinden uzak durması gerekiyor. Sağlıklı beslenme ise asla göz ardı edilmemesi gereken unsurlardan biridir. Sağlıklı beslenme farklı cilt sorunlarını önlemek adına da önem taşıyor.

İdeal kiloya ulaşmak, sıklıkla kilo alıp vermekten kaçınmak ve ideal kiloyu korumak adına spor, egzersiz yapmak selülitten korunmaya da yardımcı olur. Özellikle uyluk ve karın bölgesinde yer alan kasları güçlendirmeye yönelik egzersizlerin düzenli olarak yapılmasında fayda olacaktır. Hatta bu egzersizler mevcut selülitin azalmasına da yardımcı olur.

Kilo vermesi gereken kişilerin hızlı bir şekilde kilo kaybetmeden zayıflaması da önemlidir. Aksi halde ciltte sarkmalar meydana gelebilir ve selülit görünümü de yoğunlaşır. Son olarak cildinize iyi bakmanız gerektiğini de hatırlatalım. Güneş koruyucu ürünler ile cildin zararlı ışınlarından korunmak ve cildin nem ihtiyacının düzenli olarak karşılanmasına da dikkat edilmelidir.

Merak edenler için –> https://drtugrulabacioglu.com/cilt-bakimi/

Selülit Dereceleri Nelerdir?

Genel olarak selülitin 3 farklı grupta değerlendirildiğini ve selülit tedavisi için de öncelikle mevcut sorunun hangi grupta yer aldığının belirlenmesi gerektiğini aktaralım. Gruplandırmalar ise şöyledir:

Birinci Derece

En hafif düzey budur. Kişi yatarken ya da ayakta dururken portakal kabuğu görünümü belli olmaz. Bu pozisyonlarda cilt gayet pürüzsüz görünür.

İkinci Derece

Kişi yatma pozisyonunda olduğunda cilt pürüzsüz görünüyor olsa da ayağa kalktığında ciltte çukurlaşma olduğu yani portakal kabuğu görünümü net bir şekilde gözlemlenebilir.

Üçüncü Derece

Ciltteki portakal kabuğu görünümü hem ayakta dururken hem de yatma pozisyonunda net bir biçimde görülür. Eğer siz de bu sorunu yaşıyorsanız, tedavi seçenekleri hakkındaki sorularınızı yorum bölümüne yazabilirsiniz.

Öneriyoruz –> https://drtugrulabacioglu.com/bolgesel-incelme/

Detaylı bilgi için bize ulaşın: