Doğum kontrol hapları hamile kalmak istemeyen kadınlar tarafından kullanılan bir doğum kontrol yöntemidir. 1960 yılında bu yana kullanılan haplar ülkemizde ve dünya genelinde en çok tercih edilen doğum kontrol yöntemleri arasında yer alıyor. Rahim içerisinde bazı küçük değişimlere yol açan ve bu sayede gebeliği önleyen haplar OKS yani oral kontraseptif hap olarak da tanımlanıyor.

Tüm dünyada 150 milyona yakın kadının hamile kalmamak için hap içmesinin en önemli nedeni doğurganlığa herhangi bir zarar vermiyor olmasıdır. Hapların kullanımı bırakıldığında doğurganlık özelliği hemen yeniden kazanılıyor ve kadınların hamile kalması mümkün hale geliyor.

Hormon içerikli olarak formüle edilen Yasmin gibi doğum kontrol haplarının yumurtlamayı durduğunu ve bu yolla gebeliği engellediğini söyleyebiliriz. Aynı zamanda servikal mukusun yani rahim ağzı salgısının yoğunluğunun artmasını da sağlıyor. Bu yolla erkek üreme hücrelerinin kadın üreme hücrelerine ulaşmasını engelliyor ve dolayısıyla döllenme olma ihtimalini çok yüksek oranda azaltıyor.

Fakat bu hapların kullanımı ile alakalı olarak önemli bir unsura dikkat çekmek gerekiyor. Dünya genelinde uygulanan doğum kontrol yöntemlerinin hiç biri gebelik şansını % 100 olarak ortadan kaldırmaz. Doğum kontrol haplarının koruyuculuk oranının % 98 dolaylarında olduğunu belirtmek gerekiyor.

Bu nedenle şayet adet gecikmesi gibi önemli bir gebelik belirtisi yaşanırsa geç kalmadan hamilelik testi yaptırılmalıdır. Zira ülkemizde yasalar gereği kürtaj işleminin gebeliğin 10. haftasına kadar yapılabildiğini unutmayınız. İstenmeyen gebeliklerde yasal kürtaj süresini kaçırmamak için doğum kontrol hapları kullanılıyor olsa da adet gecikmesi durumu ciddiye alınmalıdır.

Bilgin olsun –> https://drtugrulabacioglu.com/spiral/

Doğum Kontrol Hapları Nelerdir?

Doğum kontrol hapları nelerdir

Ülkemizde hamile kalmamak için hap kullanmak isteyen kadınların öncelikle doktorlarına danışmasında fayda olacaktır. Yaygın şekilde kullanılan hapları ise küçük bir liste halinde aktarabiliriz:

Yasmin

Sadece doğum kontrolü için değil, sivilce ya da sebore gibi sorunların tedavisinde de tercih edilebilen Yasmin 21 günlük tablet halinde üretiliyor.

Yazz

Yine sıklıkla tercih edilen doğum kontrol hapları arasında Yazz da bulunuyor. 24+4 yani toplamda 28 tabletten oluşan bu hapların 4 adedi hormon içermiyor.

Microgynon

Toplamda 21 tabletten oluşan bu doğum kontrol hapın etinil estradiol ve levonorjestrelere alerjisi olanların kullanmaması gereken bir ilaç olduğunu belirtelim. Microgynon fiyatı en uygun doğum kontrol haplarından biridir.

Diane 35

Yan etkilerinin son derece az olması nedeniyle yoğun bir ilgi gören bu hap, akne ya da aşırı tüylenme gibi sorunların tedavisinde de tercih edilebiliyor.

Reginon

Gebeliğe karşı yüksek oranda koruma sunan haplardan biri de Reginon oluyor. Bu hapın etken maddesi gestoden ve etinilestradioldur.

Ginera

Gestoden ve etinilestradiol, Ginera adlı doğum kontrol hapının da etken maddeleridir. Doktorunuza danışmanız durumunda yukarıda listelenen doğum kontrol hapları arasından hangisinin sizin için en uygun olduğu konusunda bilgi alabilirsiniz.

Doğum Kontrol Hapı Yan Etkileri

Doğum kontrol hapı yan etkileri

Daha önce doğum kontrol hapları kullanmayanlar bu ilaçların yan etkileri hakkında da bilgi sahibi olmak isteyebiliyor. Elbette bu haplar da bazı yan etkilere yol açabilir. Ancak her kadında yan etkilerin aynı şekilde ya da aynı şiddette ortaya çıkmayabileceğinin altını çizmekte fayda var. Bazı kadınlar ilaçların kullanımı sonrasında yan etkileri sadece birkaç hafta yaşadığını dile getirirken bazı kadınlarda ise ilacın kullanımı boyunca yan etkiler de kendinizi hissettirmeye devam edebiliyor. En yaygın görülen yan etkileri şu şekilde sıralayabiliriz:

• Mide bulantısı
  • Kalpte çarpıntı
  • Görme ile ilgili bazı sorunlar (bulanık görme vs)
  • Özellikle bacaklarda yoğunlaşan hafif düzeyde ödem
  • Vajinal kuruluk
  • Tüylenmede artış olması
  • İştahta artış ve kilo alma
  • Göğüslerde hassasiyet

Şayet günlük hayatınızı olumsuz etkileyecek düzeyde bir yan etki ile karşılaşırsanız mutlaka kadın hastalıkları ve doğum uzmanları ile görüşmelisiniz. Ayrıca spesifik bazı yan etkiler ile karşılaşmanız durumunda da doktorunuza danışmanız gerektiğini unutmayın. Her ne kadar doğum kontrol hapları yan etkileri az ve hafif olan ilaçlar olsa da kimi zaman beklenmeyen bir etki de ortaya çıkabilir.

Tıkla öğren –> https://drtugrulabacioglu.com/ertesi-gun-hapi/

Doğum Kontrol Hapı Ne Zaman Korumaya Başlar?

Doğum kontrol hapı ne zaman korur

Mevcut doğum kontrol hapları arasından hangisi tercih edilmiş olursa olsun ilk kutunun kullanılmaya başlanması, gebelik riskine karşı koruyuculuk etkisinin devreye girmesini sağlar. Ancak bazı hapların etkisini gösterebilmesi yani gebeliğe karşı koruyabilmesi için birkaç gün kullanılması gerekebiliyor. Bu süreçte korunmak adına kondom kullanımı önerilebiliyor. Aldığınız doğum kontrol hapının prospektüsünü mutlaka okumalısınız. Ne kadar süre sonra gebelik riskine karşı korumaya başladığı bilgisine prospektüsten ulaşabilirsiniz.

Ayrıca bu hapların düzenli bir şekilde kullanılmasının son derece önemli olduğunu da belirtelim. Doğum kontrol hapını her gün aynı saatte almanız gerekiyor. Bununla birlikte söz konusu hapların cinsel yolla bulaşan hastalıkları önlemeyeceğini de hatırlatmakta fayda var. Bu haplar sadece hamile kalma olasılığınızı % 2 düzeyine kadar düşürür. Cinsel yolla bulaşan hastalıkları önlemediği gibi düşük yapmayı da sağlamaz. İlaçların amacı dışında kullanılmaması gerekiyor.

Merak edilen bir konu –> https://drtugrulabacioglu.com/zevk-suyundan-hamile-kalmak/

Hangi Hormonları İçerir?

Dünya genelinde kullanılan doğum kontrol hapları östrojen ve progesteron hormonlarını içeriyor. Zira bazı kadınlarda yan etkileri ortaya çıkmasının nedenlerinden biri de içerdiği hormonlar olabilir. İçerdiği hormonlar sayesinde vücutta bazı değişimlere de neden olan ve bu yolla gebeliği engelleyen haplar, istendiği zaman bırakılabilir. Hap alımının bırakılmasının ardından yeniden doğurganlık özelliği kazanılıyor ve herhangi bir cerrahi ya da tıbbi müdahaleye gerek kalmıyor.

Halk arasında bu hapların içerdiği hormonlar nedeniyle kanser ile ilişkilendirildiğine de kimi zaman tanıklık edebiliyoruz. Ancak bu bilgi doğru değildir. Tam aksine doğum kontrol haplarının bazı kanser risklerini azalttığı biliniyor. Örneğin söz konusu haplar yumurtalık, endometrium ve kolon kanserine karşı koruma etkisi olan ilaçlardır. Bununla birlikte doğum kontrol haplarının yumurtalık kanseri riskini % 40 dolaylarında, endometrium kanseri riskini % 30 dolaylarında ve kolorektal kanseri riskini de % 15 dolaylarında azalttığı bilgisini de aktaralım. Son olarak doğum kontrol hapının kullanımı bırakıldıktan sonra adet döngüsünün birkaç ayda normale döndüğünü de belirtelim.

En İyi Doğum Kontrol Hapı Hangisidir?

En iyi doğum kontrol hapı

Kimi zaman doğum kontrol hapları arasında en iyisinin hangisi olduğu da merak ediliyor. Ancak en iyi şeklinde bir niteleme yapmanın doğru olmadığını da belirtmeliyiz. Bu hapların gebeliğe karşı koruma oranları birbirine çok yakındır. Dolayısıyla en iyisi olarak değerlendireceğiniz bir hapın, bir diğer haptan daha fazla koruma sağlaması mümkün olmaz. Önemli olan hapların etken maddeleridir. Kadın hastalıkları ve doğum uzmanı ile görüşmeniz durumunda mevcut doğum kontrol hapları arasında size en uygun olanı önerilecektir.

İlgini çekebilir –> https://drtugrulabacioglu.com/geri-cekilme-yontemi/

Doğum Kontrol Hapı Fiyatları 2024

Bilindiği gibi doğum kontrol hapları ilaç firmaları tarafından üretiliyor ve hangi hapın tercih edildiğine bağlı olarak fiyatları da değişkenlik gösterebiliyor. Ancak genel olarak bu hapların fiyatlarının çok yüksek olmadığını söyleyebiliriz. Bununla birlikte bir fiyat belirtmenin ya da fiyat aralığı iletmenin yanıltıcı olabileceğini de belirtmek gerekir. Zira hap kullanımı gayet ekonomik olan doğum kontrol yöntemlerinden biridir.

Detaylı bilgi için bizlere ulaşabilirsiniz.