Kolposkopi genital sistem incelemesi için kullanılan ve son derece gelişmiş merceklerle donatılmış olan bir mikroskop çeşididir. Bu mikroskop kullanılarak yapılan alt genital sistem incelemesi, kolposkopik inceleme adını taşır. Perinal bölgede, vajende, serviks bölgesinde ya da vulvada oluşan lezyonların ayrıntılı bir şekilde incelenmesi, değerlendirilmesi, tanı konması ve gerekli tedavinin planlanması amacıyla yapılan bu incelemede oldukça güçlü yapıya sahip olan ışık kaynakları da kullanılıyor. Kadınlar kolposkopik incelemenin toplamda ne kadar sürdüğünü de merak edebiliyor. Fakat öncesinde bu detaylı incelemeye neden ihtiyaç duyulduğunu aktaralım.

Kolposkopi Neden Yapılır?

Elbette hastalar kolposkopi işleminin yapılmasına neden ihtiyaç duyulduğunu merak edebilir. Genel olarak bu işlemin yapılma nedenlerini şu şekilde sıralayabiliriz:

• İnfamatuvar lezyonların incelenmesi
  • Genital bölgede yer alan kondilom yani siğillerin incelenmesi
  • Poliplerin incelenmesi
  • Kanser öncüsü lezyonların incelenmesi
  • Smear testinin sonucu normal çıkmadığında detaylı bir inceleme yapılması
  • Gebelikte anormal smear sonucunun değerlendirilmesi
  • HPV testinin pozitif çıkması durumunda hastanın durumunun değerlendirilmesi
  • Lezyonların tedavisinden önce genel olarak gözden geçirilmesi

Bu durumlar dışında bazı spesifik sorunlar ile karşılaşıldığında da kolposkopinin yapılmasına ihtiyaç duyulabilir. Özellikle rahim ağzı kanserinin erken tanısı noktasında bu incelemenin çok önemli olduğunun altı çizilmelidir. Erken tanı ile birlikte hastaya endoservikal küretaj yapılması da gündeme gelebilir. Çünkü bu işlem ile hastadan küçük bir doku örneği alınır ve bu doku örneği patolojik inceleme için gönderilir. Kansere dair erken tanı konması bu sayede mümkün hale gelir ve erken dönemde en uygun tedavi yöntemi tercih edilerek tedaviye başlanır.

Bilgin olsun –> https://drtugrulabacioglu.com/adet-sokturucu-ilaclar/

Kolposkopi Nasıl Yapılır?

Kolposkopi nasıl yapılır

Hastaya kolposkopi öncesinde anestezi uygulanmıyor. Hastalar açısından işlemin kadınların jinekolojik muayenesinden çok daha farklı olmadığını söyleyebiliriz. Jinekoloji muayene masasına yatırılan hastanın vagen bölgesine alet yerleştiriliyor ve bu sayede rahim ağzının net bir şekilde görülmesi sağlanır. Sonrasında rahim ağzı temizlenerek özel bir sıvı sürülür.

Bu sıvı problemli olan dokuların beyaz renge bürünmesini sağlıyor. Zira işlem sırasında doktor tarafından incelenen de işte bu dokulardır. Eğer hekim tarafından gereksinim duyulursa servikal biyopsi için küçük bir doku örneği de alınabilir. Bu doku örneği patolojik açıdan incelenir ve çeşitli hastalıklara dair erken dönemde tanı konması mümkün olur.

Hasta işlemin hemen ardından günlük hayatına geri dönebilir. Bu işlemin hastaları zorlayan muayene ya da işlemlerden biri olmadığını söyleyebiliriz. Dolayısıyla kolposkopik inceleme yaptırması gereken hastaların bu işleme dair bir endişeye kapılmasına da asla gerek yoktur.

Kolposkopi İşlemi Ne Kadar Sürer?

Hazırlık aşaması ile birlikte kolposkopi işlemi 30 dakika gibi kısa bir süre içerisinde tamamlanıyor. Daha öncesinde anestezi uygulamasına gerek duyulmadığından işlemin uzun zaman gerektirmediğini söyleyebiliriz. Hekim tarafından endoservikal küretaj işleminin yapılması gerektiğinde de iş hayatınıza, sosyal yaşantınıza ya da günlük hayatınıza uzun bir ara vermenize gerek olmaz. Kısa sürede kolposkopik incelemenin tamamlanması mümkün olacaktır.

Mutlaka okumalısın –> https://drtugrulabacioglu.com/rahim-agzi-kanseri/

Kolposkopik Biyopsi Ne Demektir?

Kolposkopik biyopsi

Kolposkopik biyopsi en genel şekli ile kolposkopi sırasında hastadan doku örneği alınmasıdır. Her incelemede böyle bir işlem yapılmasına ihtiyaç olmaz. Sadece bazı şüpheli durumlarda doktorunuz doku örneği alarak patolojik incelemenin yapılmasını sağlayacaktır. Bu durumlara ise şu örnekleri verebiliriz:

• İnceleme esnasında bazı dokularda anormallik bulunması
  • Smear testi sonucunun ASCUS, CİN 1, CİN 2, CİN 3, LSİL, HSİL ya da AGUS çıkması
  • HPV’li hastaların smear sonucunda anormallik tespit edilmesi
  • Smear testlerinde sürekli iltihap ve enfeksiyon olduğunun anlaşılması
  • Kanser öncüsü lezyonların incelenmesine ihtiyaç duyulması

Tüm bunlarla birlikte bazı özel nedenlerle de servikal biyopsi işleminin yapılmasına ihtiyaç duyulabiliyor. Biyopsi ile alınan doku örneği patolojik olarak değerlendirilir ve bu değerlendirme neticesi de 1 – 5 gün arasında sonuçlanır. Sonuçlar kadın hastalıkları ve doğum uzmanının değerlendirmesine alınır.

Servikal Biyopsi Nedir?

Serviks olarak adlandırılan bölgeden patolojik incelemeye göndermek amacıyla doku örneği alınması servikal biyopsi olarak adlandırılıyor. Serviks kanserine dair herhangi bir şüphe olması durumunda biyopsi işlemi ile doku örneğinin alınması ve mutlaka patolojik incelemeden geçirilmesi gerekir. Bu işlem sırasında alınan doku örneği oldukça küçüktür.

Doku alınması rahim ağzına zarar vermez ve zaten kısa zaman iyileşme meydana gelir. Ayrıca bu işlemin kısırlığa yol açmadığını, kadının hamile kalma olasılığı üzerinde olumlu ya da olumsuz bir değişime neden olmadığını da belirtmek gerekiyor. Daha önce bu işlemi yaptırmış olmanız ileride gebelik oluşması durumunda vajinal doğum yapmanıza engel değildir.

İlginizi çekebilir –> https://drtugrulabacioglu.com/anti-hbs-nedir/

Kolposkopi Patoloji Sonuçları

kolposkopi patoloji sonuçları

Hastaya kolposkopi yapılması sırasında alınan doku örneklerinin patolojik değerlendirmesi pek çok açıdan önemli bilgilere ulaşmayı sağlayabiliyor. Patolojik inceleme genellikle normal ya da anormal bir sonuç verir. Şayet normal bir sonuç elde edilirse hastanın düzenli olarak takibinin yapılması ve özellikle smear testlerinin aksatılmadan gerçekleştirilmesine ihtiyaç olur.

Ancak endoservikal küretaj ile alınan parçanın patolojik incelemesinde anormal bir sonuç çıkması durumunda tedavi seçenekleri gündeme gelir. Tedaviye kadın hastalıkları ve doğum uzmanı tarafından karar verilir ve hastaya en uygun tedavinin gerçekleştirilmesi sağlanır. Tedavi seçenekleri arasında en sık tercih edilenleri şu şekilde sıralayabiliriz:

• Lezyonun yakılması
  • Lezyonun dondurulması
  • LEEP
  • Konizasyon

Tedavi belirlenirken hastanın yaşı, lezyonun durumu gibi pek çok farklı faktörün göz önünde bulundurulduğunu söyleyebiliriz.

Kolposkopi Sonrası Nelere Dikkat Edilmelidir?

Hastaya kolposkopi sırasında biyopsi yapılması durumunda yani doku örneği alınması halinde mutlaka hijyen koşullarına dikkat edilmesi gerekiyor. Doku alınan bölgenin iyileşmesi hızla tamamlanıyor olsa da iyileşme döneminde enfeksiyon riskinin bulunduğunu göz ardı etmemek gerekir. Bu noktada servikal biyopsi sonrasında dikkat edilmesi gereken unsurları şu şekilde aktarabiliriz:

• 2 hafta boyunca deniz, havuz, hamam ve sauna gibi yerlere gidilmemelidir
  • 15 gün boyunca cinsel ilişkiye girilmemesi gerekir
  • Doktorun önerdiği ilaçlar düzenli olarak kullanılmalıdır
  • Kanama olması halinde tampon değil ped kullanılmalıdır
  • Yüksek vücut ateşi ya da kötü kokulu vajinal akıntı olması gibi durumlar enfeksiyon şüphesi doğurur. Bu durumda derhal doktorunuza bilgi vermelisiniz

Tıkla öğren –> https://drtugrulabacioglu.com/bartholin-kisti/

Kolposkopi Fiyatı Ne Kadar?

Öncelikle kolposkopi fiyatları konusunda bir bilgi vermek doğru olmaz. Bu işlemin nerede yapıldığından doktorun deneyimine, biyopsi işleminin yapılıp yapılmayacağına kadar pek çok faktörün fiyatlar belirlenirken göz önünde bulundurulduğunu belirtebiliriz. Bu nedenle fiyat araştırması yaptığınızda karşınıza farklı rakamlar çıkabilir. Önemli olan deneyimli bir doktor tarafından işlemin yapılmasını sağlamanızdır. Ayrıca fiyatların da sanıldığı kadar yüksek olmadığını belirtebiliriz.

Kolposkopi İşlemi Acı Verir mi?

Hastaya kolposkopi öncesinde genel ya da lokal anestezi uygulanmıyor olmasının nedeni hiçbir şekilde acı vermiyor olmasıdır. Sadece işlem esnasında doku örneğinin alınması halinde, genital bölgenin neresinden doku alındığına bağlı olarak hafif bir ağrı oluşabilir. Bu ağrı çoğu zamanda 1-2 gün sürer ve son derece hafif düzeyde olduğundan hastanın günlük hayatını ya da iş hayatını etkilemez. Her biyopsi sonrasında ağrı ya da acı oluşmadığını da belirtelim. Sorularınızı yorum bölümüne yazabilirsiniz.

Konu ile alakalı yabancı kaynaklar: