Kadınların büyük bölümü gebelik döneminde seyahat edilmemesi gerektiğini düşünüyor. Oysa bazı püf noktalara dikkat edilmesi durumunda şayet doktorunuz tarafından yasaklanmadıysa hamilelikte seyahat etmenizde herhangi bir sakınca olmaz. Seyahat için en doğru döneminde gebeliğin orta dönemleri olduğunu belirtebiliriz. Çünkü gebeliğin ikinci trimester döneminde vücut artık bebeğe adapte olmuştur ve aynı zamanda enerji düzeyiniz de gebeliğin diğer dönemlerine nazaran daha yüksek olur. Özellikle sabahları yaşanan yorgunluk, gebeliğin bu döneminde daha az olur.

Seyahat için önceliğiniz, gitmek istediğiniz yere en kısa sürede varmanız yani yolda olası en az zamanı geçirmenizdir. Bu durumda en ideal seyahat seçeneği uçak ile yolculuk yapmak oluyor. Bununla birlikte seyahatlerde dikkat edilmesi gereken hususları da şu şekilde açıklayabiliriz:

• İki saatte bir yürüyüş yapmanız bacaklarda meydana gelen şişmeyi azaltır ve kendinizi daha iyi hissetmenizi sağlar
  • Bağsız ayakkabı ve kemersiz, kuşaksız, bol kıyafetler tercih edin
  • Mide bulantısı ihtimaline karşılık yanınıza kraker, meyve suyu gibi atıştırmalıklardan alın
  • Seyahat öncesinde ve sırasında lifli gıdalar tüketmeniz, seyahate bağlı olası kabızlık sorununu önler
  • Seyahatte sıvı alımını kesmeyin, bol sıvı almaya devam edin
  • Gebelikte seyahat uyku sorununa yol açabilir ve doktorunuza danışmadan ilaç almamalısınız
  • Gebeliğinizin seyri ve bazı tetkik sonuçlarınızı da yanınıza almalısınız
  • Tatiliniz birkaç haftadan daha uzun süreli olacaksa doktorunuzdan acil durumlarda arayabileceğiniz bir doktor ismi önermesini isteyin

Mutlaka okumalısın –> https://drtugrulabacioglu.com/gebelik-oncesi-danisma/

Gebelikte Yabancı Ülkelere Seyahat

Gebelikte yabancı ülkelere seyahat

Yurt dışına seyahat etmeyi düşünüyorsanız mutlaka doktorunuza danışmalısınız. Bu sayede yurt dışı gezisinin sizin için güvenli olup olmayacağı konusunda bilgi alabilirsiniz. Çünkü yurt dışı seyahatlerde bazı sorunlarla karşılaşma olasılıklarınız bulunuyor. Bunları kısaca gözden geçirelim:

• Gideceğiniz ülkenin yerlileri yiyecek ve içeceklerde bulunan bazı mikroorganizmalara alışmış olabilir ancak bu mikroorganizmalar anne adaylarının hastalanmasına, özellikle de ishal olmasına yol açabilir. Yiyecek ve içecek seçiminizi dikkatli yapın
  • Sadece saf olarak şişelenmiş suyu tüketin. Gebelikte iyotlu su rahatsızlık verebilir
  • İçeceklerinize buz eklemeyin
  • Saf olmayan suyla yıkanan bardakları ya da mutfak malzemelerini kullanmayın
  • Suyu olabildiğince şişeden içerek tüketmeye çalışın
  • Kişisel eşyalarınızı paylaşmayın
  • Az pişmiş ya da çiğ et içeren yiyecekleri tüketmeyin
  • Hijyenik koşullarda hazırlanmamış olan yiyecek ve içeceklerden de kesinlikle uzak durmalısınız. Hijyen bakımından güvenilir olan restoranları tercih etmeye çalışın
  • Taze sebze ve meyveleri soymadan ya da pişirmeden tüketmeyin
  • Pastörize süt dışında süt tüketmeyin

Malarya (Sıtma)

Malarya genellikle sıcak bölgelerde bulunan sivrisineklerin ısırması neticesinde ortaya çıkan bir enfeksiyondur. Semptomları grip ile oldukça benzerdir ve aynı zamanda kansızlığa da neden olabilir. Düşüğe ya da ölü doğuma neden olabileceği gibi düşük ağırlıklı doğuma da sebebiyet verebilir. Bu nedenle sıcak bölgelere seyahat etmek istediğinizde uzun kollu ve bacakları kapalı kıyafetleri tercih etmelisiniz. Mutlaka sivrisinekleri vücuttan uzak tutan krem ve benzeri ürünleri kullanmanız gerekiyor.

Bu ürünler için de doktorunuza danışabilirsiniz. Bu enfeksiyona karşı koruma sağlayan bir ilaç bulunmuyor. Klorokin adlı ilacın bu bölgelere seyahatten birkaç hafta öncesinde kullanılmaya başlanması gerekebilir. Ancak doktorunuza danışmadan asla ilaç almamalısınız. Bu ilaca dirençli olan sivrisineklerin yaşadıkları bölgelere seyahat ise anne adaylarına yasak olmalıdır. Bu ülkelere seyahat etmenin anne karnındaki bebekler için de ciddi sıkıntılar yaratabileceğini unutmamalı ve yasaklara uymalısınız.

Bilgin olsun –> https://drtugrulabacioglu.com/anti-cmv-igg/

Aşılar

Bazı bölgelere seyahatten önce aşı olmanız gerekebilir. Gideceğiniz yer için yaptırılması zorunlu olan aşıları öğrenin ve doktorunuza bu aşılar konusunda danışın. Doktorunuza danışmadan aşı yaptırmanızı asla tavsiye etmeyiz. Bazı aşı programlarının gebelik döneminde uygulamasında sakıncalar olabiliyor. Dolayısıyla seyahat etmek istediğiniz ülke için zorunlu olan aşılar hakkında doktorunuz ile mutlaka görüşmelisiniz.

Gebelikte Karayolu ile Seyahat

Gebelikte karayolu ile seyahat

Karayolu ile seyahat etmeyi düşünüyorsanız günde 5 ila 6 saatten daha fazla araba kullanmamalısınız. Anne adayları kimi zaman ani duruşlarda emniyet kemerinin bebeklerine zarar verebileceğini düşünüyor. Ancak böyle bir durum söz konusu değildir ve mutlaka emniyet kemerinizi takmalısınız. Küçük çaplı da olsa bir kaza geçirmeniz durumunda mutlaka muayeneden geçmelisiniz. Arka koltukta oturmanız durumunda ise kucak kemerini kalçanıza yakın olacak şekilde takmanız önerilir. Bu sayede kan dolaşımını engellemesinin ve vücudunuzu sıkmasının da önüne geçilmiş olacaktır.

Emniyet kemerini ise karın bölgesinin üst tarafından geçirmeyin. Üst kısım iki göğsünüzü arasından geçmelidir. Çok bol takılan emniyet kemerleri bir kaza durumunda kaburga yaralanmasına neden olabilir. Bu nedenle sizi rahatsız etmeyecek şekilde ideal sıkılıkta takmaya özen gösterin. Kara yolu ile seyahat ederken de kısa molalar verilmesi ve anne adaylarının yürüyüş yapması çok daha rahat bir yolculuk yaşanmasını sağlayacaktır.

İlgini çekebilir –> https://drtugrulabacioglu.com/hamilelikte-beslenme/

Gebelikte Hava ve Deniz Yolu ile Seyahat

Anne adaylarının hamileliğin 36. haftasına kadar uçak ile seyahat edilmesinde bir sakınca olmaz. Ancak bazı havayolu firmalarının sadece gebeliğin 32. haftasına kadar uçuşa izin verdiğini de belirtmeliyiz. Bu nedenle seyahat planlaması yapmadan önce seçtiğiniz hava yolu firması ile görüşerek gebeliğin kaçıncı haftasına kadar uçuşa müsaade ettiklerini öğrenmenizde fayda var. Ticari uçaklarda kabin basıncı hamilelerin seyahat etmesine uygun olacak şekilde ayarlanıyor.

Ancak özel uçaklarda böyle bir kabin basıncı ayarı yapılmıyor olabilir. Bu nedenle kabin basıncı ayarlanmayan uçaklarda anne adaylarının 7000 – 9000 fitten yani 2300 metre ila 3000 metreden daha fazla yükselmemeleri gerekiyor. Uçak yolculuğunda rahat etmek için bunlara dikkat edin:

• Saat başı ya da 2 saatte bir ayağa kalkarak yürümelisiniz. Bu sayede dolaşım sorunları azaltılabilir
  • Kısa yürüyüşler bacak ya da ayak bölgesinde şişmeler olmasını da engelleyecektir
  • Koridor kenarında olan bir koltuk için bilet almanız kolaylıkla kalkıp yürümenizi ve tuvalete gitmenizi sağlar
  • Kabin ısısının uçuş sırasında değişebileceğini unutmamanız gerekiyor. Bu nedenle yanınıza kat kat ince kıyafetler alarak ihtiyacınıza göre giyebilir ya da çıkarabilirsiniz
  • Yola çıkmadan önce olabildiğince hafif yiyecekler tüketmelisiniz. Kabindeki hava kuru olduğundan bol miktarda su içmeniz gerekebilir
  • Uçuş sırasında görevliden atıştırmalık yiyecekler de talep edebilirsiniz
  • Vücudunuzun rahat etmesi için yastık ya da battaniye talep edebilir, bel bölgesini destekleyerek daha konforlu bir yolculuk yapabilirsiniz
  • Uzun süreli bir uçuş yaptıktan sonra mutlaka istirahat etmelisiniz

Gemi ile seyahat en konforlu yolculuk yöntemlerinden biridir. Ancak gemi ile seyahat eden anne adayları mide ile ilgili çeşitli sorunlar yaşayabilir. Doktorunuza danışarak deniz hastalığı için ne gibi ilaçlar kullanabileceğinizi sorabilirsiniz. Mide bulantısı ve kusma şikayetini ortadan kaldırabilecek ilaçların sizin için reçete edilmesi de mümkün olabilir.

Ancak daha önce deniz yolu ile seyahat etmediyseniz bu deneyim için gebeliğin doğru bir zaman olmadığını da belirtmek gerekiyor. Bazı kişilerin deniz yolculuğundan çok daha fazla oranda olumsuz etkilendiğini hatırlatmakta fayda var. Deniz yolu ile seyahat ettikten sonra da bir süre dinlenmeniz gerekiyor. Aynı zamanda sağlıklı bir beslenme programı uygulanmaya devam edilmeli, öğün atlanmamalıdır.

Merak edenler için –> https://drtugrulabacioglu.com/hamilelikte-vajina-agrisi/