Rahim filmi histerosalfingografi olarak adlandırılır ve rahim içerisinde yer alan tüplerin görüntülemesi için gerçekleştirilen bir tetkiktir. Bu radyolojik görüntüleme yönteminde X ışınlarından istifade ediliyor ve bu sayede tüplerde bir tıkanıklık olup olmadığının ya da bir şekil bozukluğunun mevcudiyetinin tespit edilmesi sağlanıyor.

Çok sayıda farklı rahatsızlığın tanısının konması ya da tedavi sonucunun değerlendirilmesi için yapılan bu tetkik aynı zamanda kısırlık konusu gündeme geldiğinde de tercih edilir. Kısırlığın en yaygın nedenlerinden biri tüplerdeki tıkanıklıktır. Bunu anlamanın en kolay yolu da HSG çekimidir. Bu işlemin ağrılı olup olmadığı ya da fiyatları konularına da değineceğiz. Öncesinde ne zaman çekildiği konusuna açıklık kazandıralım.

Rahim Filmi (HSG) Ne Zaman Çekilir?

rahim filmi ne zaman çekilir

Kadın hastalıkları ve doğum uzmanları pek çok farklı durumda rahim filmi çekilmesini isteyebilir. Ancak gebelik şüphesi olduğunda, hastada kanama ya da iltihap mevcudiyeti halinde HSG çekimi yapılmamalıdır. Genellikle adet döneminin üzerinden çok fazla zaman geçmeden filmin çekilmesinde fayda olacaktır. Fakat hastanın şikayetlerine, doktorun şüphesine bağlı olarak daha farklı bir zaman diliminde bu tetkikin yapılması da istenebilir.

Bu arada HSG çekimi için hastanın aç ya da tok karnına olması önemli değil. Bir hazırlık yapılmasına da ihtiyaç olmaz. Sadece rahat kıyafetler giyilmesi ve takı, aksesuar kullanılmaması, çekime daha hızlı hazırlanmayı sağlar. Bu işlemi bir cerrahi müdahale gibi düşünmemek gerekiyor. İşlem sonrasında istirahat etmenize gerek yok. Hemen günlük hayatınıza geri dönebilirsiniz. Sıklıkla merak edilen konulardan biri de komplikasyon oluyor ancak rahim filmi tetkikinin komplikasyon riski yok denecek kadar azdır.  Sadece alerjik bir bünyeye sahip olan kadınların doktoruna bu konuda bilgi vermesi yeterli olacaktır.

Rahim Filmi (HSG) Ne İçin İstenir?

Aşağıdaki durumlarda doktorunuz rahim filmi çekilmesini isteyebilir:

• Kısırlık
  • Düşük
  • Kanser şüphesi
  • Rahim ya da tüplerle ilgili bazı hastalıklar
  • Tedavi sonrası durumu değerlendirmek

Rahim Filmi Fiyatları 2024

Hastalar rahim filmi fiyatlarına dair bilgi almak isteyebilir ancak net bir fiyattan söz etmek doğru olmaz. Doktorun deneyimi, kullanılan cihaz gibi çeşitli unsurlar fiyatları da etkisi altına alabiliyor. Hastalar araştırma yaptıklarında birbirinden farklı rakamlarla karşılaşabilir. Dolayısıyla bir fiyattan söz etmek yanıltıcı olabilir.

Öncelikle doktorunuzdan randevu almanız gerekiyor. Ardından şayet sizden bu tetkikin yapılması istenirse fiyat bilgisi de alabilirsiniz. Ancak genel olarak bir fikir vermesi bakımından fiyatların çok yüksek olmadığını belirtebiliriz. Düşük bir bütçe ayırarak son derece önemli verilerin elde edilmesini sağlayan HSG çekimi işleminden siz de faydalanabilirsiniz.

Bilgin olsun –> https://drtugrulabacioglu.com/sperm-morfoloji/

Rahim Filmi Ağrılı Bir İşlem midir?

rahim filmi ağrılı bir işlem midir

Halk arasında rahim filmi çekiminin son derece ağrılı olduğu yönünde inanışlar var. Bu işlem sırasında kontrast bir madde olan ve içerisinde erimiş iyot tuzu bulunan bir sıvı kullanılıyor. Bu sıvıda az miktarda da boya bulunur. İşlem esnasında bu sıvı basınçlı bir şekilde rahim içerisine gönderiliyor ve rahimdeki ilerleyişi, tüplere ulaşıp ulaşmadığı görüntüleniyor.

Böylelikle hamile kalmayı engelleyen tüp tıkanıklığının olup olmadığının görüntülenmesi de mümkün oluyor. Bu esnada çok hafif bir ağrı yaşanması mümkündür. Ancak halk arasında sanıldığı gibi çok şiddetli bir ağrıdan söz etmiyoruz. Hatta ağrı eşiği yüksek olan hastalar hiçbir ağrı hissetmeyebiliyor.

Hafif düzeyde olmak kaydıyla bir kasık ağrısının hissedilmesi mümkündür. Bu ağrı bazı hastalarda birkaç gün devam edebilir ancak bu birkaç gün içerisinde şiddeti azalacaktır. Eğer ağrı eşiğiniz çok düşükse işlemden önce doktorunuza danışın ve önerdiği ağrı kesici ilacı kullanın. Bu arada işlemin ardından kullanılan sıvının büyük bölümü zaten akıyor. Birkaç gün çok az miktarda sıvı gelebilir ve bu durumda endişe edilmesine gerek olmaz.

HSG İlaçlı Rahim Filmi Nasıl Çekilir?

Öncelikle hastanın rahim filmi çekilmesi için çekimin yapılacağı odada sedyeye sırt üstü yatması gerekir. Ardından rahim ağzı özel bir solüsyon kullanılarak temizlenir. Spekulum adı verilen alet vajina girişine yerleştirilir ve tüm bu işlemler sırasında hastanın ağrı ya da acı hissetmesi de mümkün olmaz.

Hazırlıkların tamamlanmasının ardından yukarıda söz ettiğimiz ve sağlığa hiçbir zarar vermeyen sıvı rahme gönderilir. Bu sıvı tüplerden geçer, karın boşluğuna ulaşır. Çekim yapılır ve ardından spekulum çıkarılır. Sıvının basınçla ilerlemesinin hemen ardından büyük bölümü vücuttan geri tahliye oluyor. Çok az miktarda vücutta kalan sıvı da zamanla atılıyor. Bu nedenle hastaların birkaç gün boyunca idrar yaparken kimyasal kokusu alması söz konusu olabilir. Bu durum gayet normaldir. Ayrıca çok az miktarda iç çamaşırına bulaşması, lekelenme şeklinde bir durumun ortaya çıkması da söz konusu olabilir.

Rahim Filmi (HSG) Ne İşe Yarar?

rahim filmi ne işe yarar

Genellikle rahim filmi kısırlık şüphesi olduğunda gündeme geliyor olsa da aslında pek çok farklı hastalığın tanı ve tedavisinde kullanılan bir radyolojik görüntüleme yöntemidir. Fallop tüplerinde çeşitli nedenlere bağlı olarak tıkanıklık meydana gelebiliyor. Bu durum da kadınların hamile kalmasını engelliyor.

Rahim içerisinde yapışıklık olması gibi durumların da kısırlığa yol açtığını belirtebiliriz. İşte bu durumda kesin bir tanı konabilmesi için HSG çekimi devreye giriyor. Kimi zaman hafif düzeydeki tıkanıklık ya da yapışıklıkla çekim sırasında açılabiliyor. HSG çekiminde basınçlı olarak gönderilen sıvı tüplerin açılmasını sağlıyor ve kadının hamile kalmasının önündeki engel de ortadan kalkıyor. Ancak bu durum her kadında görülmez.

Kısırlığın yanı sıra kadının sürekli olarak düşük yapması durumunda da nedenine dair bir veri elde etmek için rahim filmi çekilebiliyor. Rahimde mevcut olan miyom, polip gibi dokuları tespit etmek amacıyla da bu tetkikten faydalanıldığını belirtebiliriz. Halk arasında tüplerin bağlanması olarak adlandırılan işlemin kontrolü amacıyla da bu tetkik yapılabilir. Aynı zamanda kadının kürtaj yaptırmasının ardından adet kanamasının kesilmesi gibi durumlarda da rahim içi ve tüplerin bu yöntemle görüntülenmesine ihtiyaç olur.

Tıkla öğren –> https://drtugrulabacioglu.com/klomen-nedir/

Rahim Filmi (HSG) Ne Kadar Sürüyor?

Aslında rahim filmi işleminin yapılması sadece birkaç dakika sürer ancak tahmin edilebileceği gibi bu işlem öncesinde bazı hazırlıkların yapılması gerekiyor. Bu nedenle hazırlık aşaması da dahil olmak üzere bu işlemin 15 dakika ile 20 dakika içerisinde tamamlandığını söyleyebiliriz.

Hastanın gergin olmaması yani rahat olması hazırlık aşamasının çok daha kısa bir süre içerisinde tamamlanmasını sağlıyor. Şayet tetkik sırasında sıvı materyal tüplerin içerisinden geçmezse bu durumda selektifsalpingografi işleminin yapılmasına ihtiyaç duyulabiliyor. Bu işlem HSG çekimine oldukça benzerdir ancak sıvı direkt olarak tüplerin içerisine gönderilir. Elbette bu durumda tetkik süresi biraz daha uzar.

Anestezili Rahim Filmi Nasıl Çekilir?

Bazı durumlarda rahim filmi lokal anestezi altında çekilebiliyor. Çok ender durumlarda anestezi işlemine ihtiyaç duyulur. Lokal anestezi ile bel altı uyuşturulur ve ardından HSG çekimi işlemine geçilir. Genel anestezi pek kullanılmıyor ancak spesifik bazı durumlarda bu yöntem tercih edilebilir.

Rahim Filmi Adetten Kaç Gün Sonra Çekilmeli?

Genellikle rahim filmi adet kanamasının başlamasını takiben 11. gün ile 14. gün arasına çekiliyor. Ancak doktorunuz farklı bir günde çekilmesini de isteyebilir. Burada önemli olan doktorunuzun belirttiği zaman diliminde tetkikin yapılmasıdır. Konuyla ilgili sorularınızı yorum bölümüne yazabilirsiniz.

Okumanızı tavsiye ederim –> https://drtugrulabacioglu.com/glutatyon/